نوشته شده توسط : محمد ناصری

در وبلاگ خود  "5 روند صنعت دندانپزشکی که باید مراقب آنها  باشیم "،

در مورد اهمیت حضور آنلاین برای مطب های دندانپزشکی در بازار مدرن بحث کردیم. امروزه مطب های دندانپزشکی انتخاب های زیادی برای بازاریابی دندانپزشکی دارند - رسانه های اجتماعی، بررسی های Yelp/Google، مجلات، فقط به نام چند مورد. اما بدون یک وب سایت عالی، دندانپزشکان جریان قابل توجهی از درآمد را از دست می دهند.

این ما را به موضوع خود می رساند، "چگونه یک طراحی وب سایت دندانپزشکی ایجاد کنیم که تبدیل شود!"

 

در ماهانیک، تیم بازاریابی ما متشکل از طراحان وب بسیار آموزش دیده با سال ها تجربه در بازاریابی دیجیتال است. ما یک دستورالعمل سریع در زیر ایجاد کرده ایم تا دندانپزشکان از آن پیروی کنند. برای اطلاع از طراحی سایت دندانپزشکی ماهانیک ادامه مطلب را کلیک کنید

 این دستورالعمل 20 بهترین روش را در مورد طراحی وب سایت دندانپزشکی پوشش می دهد. چه به تازگی شروع به ساختن وب سایت خود کرده باشید، چه قبلاً وب سایت خود را برای سال ها در حال اجرا نگه داشته اید، ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید آیا هر یک از نکات ما به شما کمک می کند یا خیر.

 

این زمان عالی برای تمرکز تلاش خود بر روی طراحی وب سایت است

مطب های دندانپزشکی احتمالاً هر هفته 10 تا 20 برابر کمتر بیمار دارند. پس چرا وقت اضافی را برای کار بر روی وب سایت و استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود صرف نکنید.

 آن را طوری بسازید که وقتی وضعیت کرونا به پایان رسید و زندگی به حالت عادی برگشت، یک وب سایت جدید و بهبودیافته آماده برای بازدید بیماران احتمالی خود داشته باشید و به بیماران جدید تبدیل شوید!

 

لطفاً قبل از اجرای هر یک از استراتژی ها ابتدا کل لیست را مطالعه کنید، زیرا بسیاری از نکات به یکدیگر مربوط می شوند.

 

نحوه ایجاد یک طراحی وب سایت دندانپزشکی که تبدیل می شود:

  • 20 بهترین روش برای طراحی وب سایت دندانپزشکی
  • 20 بهترین روش برای طراحی وب سایت دندانپزشکی
  • برندسازی! نام تجاری! نام تجاری!

بله باید سه بار بگوییم چون فوق العاده مهم است. در واقع، ما معتقدیم که برندسازی حیاتی ترین جنبه هر کسب و کاری است.

 

برندسازی چیست؟

اول از همه، به زبان ساده، برند هر چیزی است که متعلق به کسب و کار شماست که مشتریان آن را به خاطر بسپارند و به راحتی آن را شناسایی کنند. اینها شامل نام، لوگو، پالت رنگ، خدمات و بسیاری موارد دیگر است. برندسازی یک استراتژی بازاریابی است که برند شما را ارتقا می دهد و به شما این امکان را می دهد که عملکرد خود را از رقبای خود متمایز کنید. و به نوبه خود، برند شما را برای بیماران به یاد ماندنی تر می کند، بیماران جدید بیشتری را به ارمغان می آورد و درآمد شما را افزایش می دهد. اگر هنوز استراتژی برندسازی واضحی برای مطب دندانپزشکی خود ندارید، در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید تا دستورالعمل دیگری برای شما ایجاد کنیم.

 

بنابراین، هنگامی که ما در مورد "چگونه طراحی وب سایت دندانپزشکی ایجاد کنیم که تبدیل شود" بحث می کنیم، پس این چه ربطی به برندسازی دارد؟

 

همه چيز!

 

موضوع برندسازی بسیار گسترده است، بنابراین در این وبلاگ به جزئیات آن نمی پردازیم. با این حال، فقط به یاد داشته باشید که برای حمایت از استراتژی برندسازی برای مطب دندانپزشکی خود، یک تصویر برند ثابت در سراسر وب سایت دندانپزشکی خود ایجاد کنید.

 

حداقل موارد زیر را ثابت نگه دارید:

  • نام
  • لوگو
  • رنگ ها
  • تایپوگرافی
  • تثبیت موقعیت
  • گزاره ارزش
  • لحن صدا

به عنوان مثال،یکی از مشتریان ما، موارد مشابه فوق را در سراسر وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی، و چاپ های بازاریابی آفلاین خود دارد. توجه داشته باشید که چگونه آنها از یک پالت رنگ، خانواده فونت و ارزش پیشنهادی در تمام صفحات وب سایت استفاده می کنند.

 

از طریق استفاده هوشمندانه از تصاویر، طراحی و لحن صدا به بیماران نشان می دهد که محیطی دوستانه و خانوادگی در مطب خود ارائه می دهند.

 

2. شما به رنگ ها اشاره می کنید. پس کدام رنگ ها را انتخاب کنم؟

آه بله، موضوع قدیمی  روانشناسی رنگ ، که به تنهایی شایسته یک مقاله جداگانه است. تحقیقات در مورد این جنبه بسیار گسترده است، بنابراین انجام برخی تحقیقات دشوار نیست. به عنوان مثال، بسیاری از تحقیقات ممکن است بگویند که رنگ آبی باعث ایجاد حس اعتماد در بینندگان می شود. با این حال، ما قصد نداریم بگوییم که از کدام پالت رنگی برای طراحی وب سایت خود استفاده کنید، زیرا هر عمل متفاوت است.

 

فقط چند مورد زیر را به خاطر بسپارید:

 

رنگ ها را با سایر اقلام برند خود هماهنگ کنید. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک تصویر حرفه ای و ساده برای مطب دندانپزشکی خود ایجاد کرده اید. ما نمی گوییم که نمی توانید، اما سعی کنید از تمام 7 رنگ رنگین کمان در صفحه اصلی وب سایت خود استفاده نکنید.

از رنگ ها استفاده کنید تا وب سایت شما به راحتی قابل خواندن باشد. این مرحله آسان است. می‌توانید با رنگ‌های مختلف بازی کنید، سپس از استفاده از رنگ‌هایی که خواندن متن شما را سخت می‌کنند اجتناب کنید. اطمینان حاصل کنید که کنتراست کافی بین پس زمینه و متن شما وجود دارد. یک نکته کوچک: متن سفید و سیاه تقریباً با همه چیز کار می کند!

چشم بیننده را اذیت نکن! بله، می دانیم که این مقاله برای دندانپزشکان است. اما وقتی بیماران شما از قبل مشکل دندان دارند، مشکلات چشمی را اضافه نکنید! در انتخاب رنگ خود از کنتراست زیاد استفاده نکنید. به عنوان مثال، پس زمینه سبز نئون و متن صورتی به چشم بیننده فشار وارد می کند.

به این مثال نگاه کنید. به نظر شما کدام ترکیب رنگ بهتر عمل می کند؟

 

کنتراست کافی - عالی - کنتراست بیش از حد

نکته حرفه ای: اگر پیام های مهم یا دعوت به اقدام دارید، آنها را در رنگ هایی قرار دهید که آنها را از بقیه وب سایت شما متمایز کند.

 

3. از فضاها استفاده کنید

در مورد آسان کردن وب سایت خود، به یاد داشته باشید که از فضاهای خالی در سراسر وب سایت خود استفاده کنید. فضا به سایت شما فضایی برای "نفس کشیدن" بصری می دهد. بدون استفاده از فضا، می‌توانید وب‌سایت خود را برای خواندن سخت‌تر کنید و بیماران خود را مجبور به کلیک کردن کنید.

 

این صفحه اصلی ببینید :

می بینید که فاصله های زیادی بین لوگوی این مطب دندانپزشکی، تب ناوبری، پیشنهاد ویژه و CTA وجود دارد.

4. چگونه یک طراحی وب سایت دندانپزشکی ایجاد کنیم که تبدیل به آن شود - آن را ساده نگه دارید !!!

چرا؟ خوب، دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک وب سایت باید طراحی ساده داشته باشد. این مقاله را بخوانید .

یک وب سایت ساده در مقایسه با یک وب سایت پیچیده در ایجاد تبدیل بسیار بهتر خواهد بود. این یک واقعیت است که مردم تنها می توانند مقدار محدودی از اطلاعات را در یک زمان مدیریت کنند. اگر موارد زیادی در یک صفحه وجود داشته باشد، بازدیدکنندگان وب سایت غرق می شوند و آن را ترک می کنند. ایجاد یک تجربه کاربری عالی در وب سایت شما به معنای خلاص شدن از شر هر چیزی است که برای طراحی ضروری نیست.

اما اگر اطلاعات زیادی برای نشان دادن بازدیدکنندگان وب‌سایت خود داشته باشم، چه باید بکنم؟»

اولویت بندی کنید!

محتوای خود را بررسی کنید تا تصمیم بگیرید کدام مهمتر است و بخش بی اهمیت را در صفحه دیگری کنار بگذارید. واقعیت جالب: ثابت شده است که انسان در حال حاضر تنها  8 ثانیه طول می کشد . بله، این از ماهی قرمز بدتر است. بنابراین قرار دادن اطلاعات بیش از حد در یک صفحه، هیچ بیمار جدیدی را تبدیل نخواهد کرد.

 

چرا باید طراحی وب سایت دندانپزشکی خود را تا حد امکان ساده نگه دارید؟

در اینجا یک اسکرین شات از وب سایت اپل ، نمونه بارز سادگی است که کار می کند.

 

نکته حرفه ای: صفحه اصلی شما باید صفحه ای با سادگی مطلق باشد. اگر صفحه اصلی شما ساده باشد، بازدیدکنندگان می دانند که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند.

 

5. وب سایت خود را در تبلت و موبایل در دسترس قرار دهید

امروزه بیش از نیمی از ترافیک وب سایت از دستگاه های تلفن همراه است و این رقم در آینده همچنان افزایش خواهد یافت. برای اطمینان از اینکه وب سایت طراحی شده شما در همه دستگاه ها قابل دسترسی است، از یک طرح واکنش گرا استفاده کنید.

 

بدون طرح‌بندی سازگار با موبایل، وب‌سایت شما می‌تواند مانند یک آشفتگی در دستگاه‌های تلفن همراه به نظر برسد، بنابراین بیماران بالقوه را دور می‌کند.

 

در ماهانیک، ما همیشه نمایش موبایل را در اولویت خود قرار می دهیم. در اینجا نمونه ای از نحوه ظاهر وب سایت ما در دستگاه های مختلف آورده شده است.

 

6. نحوه ایجاد یک طراحی وب سایت دندانپزشکی که تبدیل به آن شود :

آنچه را که باید ارائه دهید به وضوح نشان دهید

آیا می دانستید؟ 53 درصد از مشتریان می گویند که همیشه قبل از خرید یا استفاده از خدماتی تحقیق می کنند تا مطمئن شوند بهترین انتخاب ممکن را انجام می دهند.

 

"بیشتر بیماران دندانپزشکی من ارجاع می شوند" جمله رایجی است که از دندانپزشکان با آن مواجه می شویم. اما ارجاع دیگر کافی نیست. امروزه بیماران عادت کرده اند که از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد مطب دندان قبل از مراجعه استفاده کنند. بنابراین، ایجاد وب سایت شما برای تبدیل شدن به اولین نقطه تماس با بیماران بالقوه بسیار مهم است.

 

در وب سایت خود به وضوح نشان دهید:

  1. آنچه شما باید ارائه دهید، چه لیست درمان های شما باشد، چه مشاوره یا دندانپزشکی از راه دور
  2. مکان، ساعات کاری و اطلاعات تماس شما
  3. بیوگرافی و مدارک دکتر
  4. کدوم بیمه میگیری

 

نمایش واضح اطلاعات ذکر شده در بالا می تواند تخصص شما را نشان دهد، اعتماد ایجاد کند و بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری را به بیماران جدید تبدیل کند. علاوه بر این، اطلاعاتی مانند ماموریت، چشم انداز یا موقعیت خود را به وضوح نشان دهید، زیرا این امر می تواند از استراتژی های برندسازی و بازاریابی شما پشتیبانی کند.

 

7. گواهی های بیمار داشته باشید

در اینجا چند آمار وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به گزارش  کوالتریکس :

بنابراین بله، توصیفات برای اقدامات دندانپزشکی بسیار مهم هستند. اکثر دندانپزشکان قبلاً اذعان دارند که منبع شماره یک درآمد برای آنها ارجاع است. بنابراین حتما می دانستید که بررسی های آنلاین می تواند نتیجه مشابهی داشته باشد. توصیفات مشتری می تواند شما را در مقایسه با رقبایتان متمایز کند و این سریعترین راه برای جلب اعتماد بیماران جدید است.

 

نکته حرفه ای: توصیفات را در سراسر وب سایت خود در صفحه اصلی و صفحه هر سرویس اضافه کنید، زیرا در مقایسه با زمانی که یک صفحه گواهی جداگانه دارید تبدیل بهتری خواهند داشت.

 

8. یک بخش پرسش و پاسخ داشته باشید

ایجاد یک پرسش و پاسخ آسان است. پس چرا این کار را برای ارائه ارزش بیشتر به بیماران انجام ندهید. فقط باید لیستی از سوالات رایجی که بیماران از طریق تلفن یا در حین قرار ملاقات از شما می پرسند ایجاد کنید.

 

برای بیماران دندانپزشکی، در بیشتر مواقع، چندین سوال پیش از تصمیم گیری در مورد انتخاب مطب دندانپزشکی دارند که می خواهند بپرسند. اگر سؤال متداول ندارید، اما رقیب شما دارد، احتمال زیادی وجود دارد که یک بیمار بالقوه مطب شما را انتخاب نکند.

نکته حرفه ای: فراموش نکنید که سوالات متداول خود را مرتباً به روز کنید. به مسئول پذیرش خود بگویید که سوالات متداول را یادداشت کند.

 

9. یک صفحه تماس با ما داشته باشید

ما شخصاً معتقدیم که داشتن یک صفحه تماس با ما مجزا از داشتن بخش تماس با ما در فوتر وب سایت شما سودمندتر است. صفحه تماس باید به بیماران نشان دهد که چگونه می توانند با شما در تماس باشند.

علاوه بر این، باید نوعی فرم برای بیمار خود ارائه دهید تا اطلاعات تماس خود را بگذارد. همچنین باید فضایی برای بیماران وجود داشته باشد تا سوالات و نگرانی های اولیه خود را مطرح کنند. بیایید به یک نمونه از مرکز دندانپزشکی اوک کلیف نگاه کنیم. این مطب دندانپزشکی در اطلاعات تماس خود راه های ارتباطی متعددی را در اختیار بیماران قرار می دهد تا بیماران بتوانند از راه های مختلف با آنها تماس بگیرند.

در مورد کلمات کلیدی خود تصمیم بگیرید. در آینده نزدیک راهنمای جامعی برای استراتژی های سئوی دندانپزشکی برای مطب ها ایجاد خواهیم کرد. پس فراموش نکنید که ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا همیشه به روز باشید.

 

10. از تصاویر زیاد استفاده کنید

آیا می دانستید که 65 درصد مردم یادگیرنده بصری هستند؟ این بدان معناست که این افراد بهترین چیزها را از طریق تصاویر یاد می گیرند و به یاد می آورند. استفاده از تصاویر در سراسر سایت شما می تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و در نتیجه بازدیدکنندگان بیشتری را به بیماران جدید تبدیل کند.

 

بهترین راه برای استفاده از تصاویر در طراحی وب سایت دندانپزشکی عالی، نمایش خدماتی است که ارائه می دهید. یک تصویر خوب و واضح از دندانپزشکی که یک بیمار را معالجه می کند، می تواند چیزهای زیادی را در مورد دندانپزشک به بینندگان نشان دهد: تخصص بالا، صمیمیت، مراقبت و غیره.

 

علاوه بر این، می‌توانید از طریق تصاویر، یک تور مطب را به بیماران ارائه دهید و مدرن‌ترین تجهیزات دندانپزشکی دیجیتال و سایر خدماتی را که ارائه می‌دهید به نمایش بگذارید.

 

نکته حرفه ای 1: برای هر 300 کلمه نوشته شده حداقل از 1 تصویر استفاده کنید!

 

نکته حرفه ای 2: سعی کنید فقط از تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط استفاده کنید. همیشه می توانید عکس های استوک را به صورت آنلاین پیدا کنید. علاوه بر این، در ماهانیک، ما همچنین خدمات عکاسی حرفه ای را برای دندانپزشکان ارائه می دهیم.

 

11. در موضوع تصاویر از چهره انسان استفاده کنید!

اگر تصمیم دارید تصاویر زیادی را به طراحی وب سایت دندانپزشکی خود اضافه کنید، حتماً تصاویر زیادی داشته باشید که شامل صورت انسان می شود. چرا؟ چهره‌های انسانی حس آشنایی و ارتباطی را که فرد ممکن است با یک برند داشته باشد ایجاد می‌کند و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد. فقط تصاویر دندان ها را در سایت خود قرار ندهید.

 

به یاد داشته باشید که چهره ها را در صفحات فرود، مقالات، وبلاگ ها، مطالعات موردی و توصیفات خود قرار دهید.

 

12. نحوه ایجاد یک طراحی وب سایت دندانپزشکی که تبدیل می شود:

از فیلم ها استفاده کنید

اگر از قبل تصاویر زیادی دارید، آن را به سطح بعدی ببرید و از ویدیوها استفاده کنید! ویدئوها احتمالا پرمصرف ترین نوع اطلاعات در حال حاضر هستند. فقط به محبوبیت یوتیوب نگاه کنید، ایده ما را دریافت خواهید کرد.

 

چرا باید ویدیوها را به وب سایت دندانپزشکی خود اضافه کنید؟

ویدیوها وب سایت دندانپزشکی شما را جذاب تر می کنند. از طریق ویدیوها، تخصص و خدمات شما می تواند به صورت مکالمه به بیماران ارائه شود و اعتماد ایجاد شود.

 

در ماهانیک، با سال‌ها تجربه در تولید ویدئو، به بسیاری از دندانپزشکان خود کمک می‌کنیم تا درباره مطب و خدمات خود ویدیو بسازند. ما همچنین چند ویدیوی مصاحبه برای آنها ایجاد می کنیم تا اعتبار و تخصص خود را بهتر نشان دهیم.

 

13. یک وبلاگ راه اندازی کنید

"محتوا پادشاه است." بله، احتمالاً قبلاً این مورد را شنیده اید. وبلاگ برای وب سایت طراحی شده شما اصلا ضروری نیست. راه اندازی وبلاگ نیز بسیار زمان بر است و قطعاً ارزان نیست. اما این یک استراتژی بازاریابی دندانپزشکی عالی است. اگر وبلاگ دارید، می توانید خود را از رقبا متمایز کنید و بیماران بیشتری را برنده شوید.

 

وبلاگ ها نه تنها برای تلاش های سئوی دندان شما مفید هستند، بلکه ارزش زیادی برای بیماران شما به ارمغان می آورند. از طریق وبلاگ ها، شما این شانس را دارید که تخصص خود را به بازدیدکنندگان نشان دهید و به آنها کمک کنید تا به عمل های دندانپزشکی شما اعتماد و اعتماد داشته باشند. بازدیدکنندگان وب سایتی که به طور مکرر وبلاگ شما را دنبال می کنند، احتمال بیشتری دارد که به یک بیمار جدید تبدیل شوند.

 

پس برای وبلاگ خود چه چیزی باید بنویسید؟ نکات و حقایق سلامت دندان، توضیح رویه ها، مطالعات موردی، توصیفات، اخبار صنعت دندانپزشکی، فقط به نام چند مورد.

 

14. وب سایت خود را برای پیمایش آسان کنید

یک ساختار سایت که به خوبی طراحی شده باشد می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و مدت زمان جلسه را افزایش دهد. یک بازدید کننده وب سایت باید بتواند به راحتی اطلاعات و خدمات مورد نظر خود را پیدا کند. در حقیقت، ساختار بد وب سایت یکی از دلایل اصلی است که بیماران آینده نگر را دور می کند.

 

اکنون، روزی را تصور کنید که از والمارت بازدید می‌کنید و همه محصولات در راهروهای اشتباه قرار می‌گیرند. علاوه بر این، راهروها به ترتیبی که برای شما منطقی باشد کنار هم قرار نمی گیرند (بخش لپ تاپ بین لباس های مردانه و لباس های زنانه قرار می گیرد). آیا می خواهید در آینده به والمارت بازگردید؟

 

ساختار سایت به روشی بسیار مشابه کار می کند. هنگامی که کاربر برای اولین بار از یک وب سایت بازدید می کند، انتظار دارد دسته ها و صفحات را به گونه ای سازماندهی شده ببیند که به راحتی قابل پیمایش و منطقی باشد. نمونه ای از وب سایت ما را در نظر بگیرید. ما صفحات خود را به بخش های مختلفی تقسیم کردیم، از جمله اطلاعات شرکت، خدمات و تجهیزات دندانپزشکی، وبلاگ ها، دوره های CE و اطلاعات تماس.

 

یک استراتژی خوب که ما هنگام ایجاد وب سایت های دندانپزشکی برای دندانپزشکان خود استفاده می کنیم، "مرتب سازی کارت" است - که در آن از کاربران برای ارزیابی ساختار سایت خود کمک می خواهید. 

 

علاوه بر این، در اینجا یک قانون کلی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید: تمام محتوای مهم خود را بیش از 4 کلیک از صفحه اصلی خود دور نگه دارید.

 

ساختار سایت خوب نیز به شما در سئوی دندانپزشکی کمک می کند. موتورهای جستجو از طریق محتوای شما به روشی مشابه انسان ها نگاه می کنند. بنابراین اگر وب سایت شما برای بازدیدکنندگان آسان است، برای گوگل نیز آسان خواهد بود.

 

15. روی تایپوگرافی خود کار کنید

تایپوگرافی یکی از عناصری است که اغلب در طراحی وب سایت دندانپزشکی نادیده گرفته می شود. با این حال، تایپوگرافی عالی ممکن است بیماران را بسیار بیشتر از آنچه شما تصور می کنید تبدیل کند. تایپوگرافی نوعی هنر است. چندین عنصر مانند فونت، پالت رنگ، اندازه، تراز و تراز را گرد هم می آورد و آنها را برای ایجاد نوع در وب سایت شما ترکیب می کند.

 

دو خانواده اصلی فونت وجود دارد: Serif و Sans Serif.

 

صادقانه بگویم، ما ترجیح می‌دهیم از Sans Serif استفاده کنیم، و معتقدیم شما نیز باید از آن استفاده کنید. سعی کنید این دو پاراگراف زیر را بخوانید. می توانید ببینید که قلم Sans Serif راحت تر خوانده می شود زیرا آنها شکوفایی کوچک در انتهای حروف خود ندارند. با این حال، هنوز هم می توانید از Serif استفاده کنید. اما سعی کنید از چنین فونت هایی فقط برای سرفصل ها استفاده کنید.

 

نکته حرفه ای (یک نکته بسیار مهم): از فونت های زیادی برای آسان کردن وب سایت خود استفاده نکنید! ما همیشه هنگام طراحی وب سایت مشتریان خود تعداد فونت ها را به 2-3 محدود می کنیم.

 

16. از نشانه های بصری استفاده کنید

نشانه های بصری در چندین بخش از زندگی روزمره ما استفاده می شود. به عنوان مثال، وقتی با کسی صحبت می کنیم، می توانیم لبخند بزنیم تا به دیگران بگوییم که فعالانه به او گوش می دهیم. در طراحی وب سایت، نشانه های بصری عناصری هستند که توجه بازدیدکنندگان وب سایت شما را هدایت می کنند یا پیامی را ارائه می دهند. برای ایجاد یک طراحی سایت دندانپزشکی عالی، نشانه های بصری بسیار مهم هستند.

اولین مورد، نشانه های بصری صریح است. نشانه های بصری صریح اغلب شامل استفاده از تصاویر و نمادها می شود. برای نمادها، ما قبلاً به نمونه ای از یک وب سایت دندانپزشکی با استفاده از یک فلش نگاه کرده ایم. حال بیایید این مثال را در نظر بگیریم.

 

در این مثال در مورد وب سایت سیسکو ، شخص در تصویر مستقیماً به CTA ها نگاه می کند. در هنگام بازدید از این صفحه، کاربران به احتمال زیاد خط دید این شخص را دنبال می کنند و روی آن دکمه ها کلیک می کنند!

 

نوع دوم نشانه های بصری ضمنی است که در درجه اول شامل استفاده از رنگ ها و تایپوگرافی می شود. قبلاً در بالا ذکر کردیم که باید از رنگ‌ها برای برجسته کردن CTA خود استفاده کنید. علاوه بر این، اگر می خواهید دکمه CTA شما برجسته باشد، تایپوگرافی متفاوتی را برای متن امتحان کنید.

 

راه دیگر استفاده از نشانه های بصری ضمنی استفاده از فضاهای خالی است. اگر می خواهید بخشی از وب سایت خود را مهم تر جلوه دهید، فضاهای خالی بیشتری در اطراف آن قرار دهید!

 

17. اشتراک گذاری اجتماعی و دکمه های فالو را اضافه کنید

خوب، این یکی دیگر از بی فکری است. افزودن دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی فرصت‌هایی را برای بازدیدکنندگان شما فراهم می‌کند تا در کانال‌های دیگر با شما ارتباط برقرار کنند و دنبال‌کنندگان بیشتری را به تمرین خود جذب کنند. این استراتژی همچنین یک پشتیبانی عالی برای استراتژی های کلی بازاریابی دندانپزشکی شما است.

 

نکته حرفه ای: ما به شدت پیشنهاد می کنیم دکمه های اجتماعی خود را در پایین صفحه قرار دهید، نه سرصفحه. چرا؟ قرار دادن این دکمه ها در سربرگ ممکن است در عوض بازدیدکنندگان را از وب سایت شما به رسانه های اجتماعی شما دور کند.

 

18. چگونه یک طراحی وب سایت دندانپزشکی ایجاد کنیم که تبدیل شود:

سرعت سایت خود را افزایش دهید

علاوه بر توجه کوتاه‌تر، امروزه مردم به‌طور باورنکردنی کمتر صبور هستند. یک وب سایت کند می تواند به راحتی کاربران را مجبور به دور کند. علاوه بر این، موتورهای جستجو از وب سایت هایی با سرعت بارگذاری سریع در رتبه بندی خود استفاده می کنند. بنابراین یک وب سایت سریع برای سئوی دندانپزشکی شما خوب است.

 

آیا می‌دانستید که  تاخیر ۱ ثانیه‌ای  در پاسخگویی صفحه می‌تواند منجر به کاهش ۷ درصدی در تبدیل شود؟

 

19. وب سایت خود را با در نظر گرفتن مخاطب هدف طراحی کنید

به همین دلیل است که می خواهیم قبل از اجرای استراتژی های فوق، ابتدا کل لیست را مطالعه کنید. در واقع، این نکته احتمالاً یکی از مهم ترین نکاتی است که تا کنون می توانیم به شما ارائه دهیم. وقتی صحبت از طراحی وب سایت دندانپزشکی می شود، همیشه به یاد داشته باشید که بیماران شما چه کسانی هستند. حتی اگر در حال حاضر یک طراحی وب سایت عالی داشته باشید، اما برای مطابقت با نیازها و ترجیحات بیماران شما طراحی نشده باشد، تغییر نخواهد کرد.

 

آیا می‌دانید که جنسیت‌ها، گروه‌های سنی و حرفه‌های مختلف به محتوا، طرح‌بندی، رنگ‌ها، تایپوگرافی و موارد دیگر واکنش متفاوتی نشان می‌دهند؟ بنابراین، ما به شدت پیشنهاد می کنیم که دندانپزشکان برخی از اشکال تحقیقات بیمار را قبل از ساخت وب سایت خود انجام دهند. سعی کنید اطلاعات جمعیت شناختی، روانشناختی و رفتار بیماران مورد نظر خود را درک کنید.

 

ما همچنین در حال کار بر روی یک راهنمای جامع در مورد شخصیت و چرخه بیمار هستیم. بنابراین، برای خواندن محتوای آموزنده بیشتر از تیم بازاریابی ماهانیک ما، مرتباً به این موضوع مراجعه کنید!

 

20. چگونه یک طراحی وب سایت دندانپزشکی ایجاد کنیم که تبدیل به آن شود:

همیشه وب سایت خود را اغلب آزمایش کنید

اگر واقعاً می خواهید یک طراحی وب سایت دندانپزشکی عالی داشته باشید که تبدیل به آن شود، اغلب آزمایش کنید. صنعت دندانپزشکی و رفتارهای بیماران به طور مداوم در حال تغییر هستند و انتظار می رود تغییرات اغلب در سایت شما اتفاق بیفتد. تغییرات ساده مانند رنگ دکمه ها، CTA یا سوئیچ در طرح ممکن است تأثیر عمیقی بر نرخ تبدیل شما داشته باشد. برای مثال، یک دکمه قرمز رنگ «تماس با ما» ممکن است به نحوی نرخ تبدیل بهتری نسبت به دکمه نارنجی داشته باشد.

 

ابزارهای زیادی برای تست آنلاین وب سایت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

خوب، همه چیز همین است. امیدواریم که از طریق این مقاله، چیز جدیدی یاد بگیرید و با پایان یافتن کل وضعیت کرونا، یک وب سایت دندانپزشکی عالی را آماده کنید.

 

از طرف دیگر، اگر فکر می کنید تیم بازاریابی دندانپزشکی ما در ماهانیک می تواند به شما در زمینه وب سایت شما کمک کند، در تماس با ما تردید نکنید. طراحان وب ما حتی می توانند یک وب سایت کاملاً جدید از ابتدا برای شما بسازند! همچنین، به یاد داشته باشید که ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا در مورد همه چیز دندانپزشکی به روز باشید و استراتژی های بیشتری برای بهبود عمل خود بیاموزید. ما در آینده به برخی از موضوعات مربوط به استراتژی های سئوی دندانپزشکی برای وب سایت طراحی شده شما خواهیم پرداخت.

 

و فراموش نکنید که این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید! آیا دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی ما و اینکه چگونه نشانه‌های بصری دارند را در زیر می‌بینید؟

بقیه مطالب را در phdentalinc بخوانید

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری

کامپوزیت دندان راز نهفته زیبایی شما + قیمت ۹۹

دندان ها مهم ترین عامل در زیبایی هرچه بیشتر فرد هستند. در واقع نباید انکار کرد که دندان ها هستند که در صورت وجود نقصی کوچک در آن ها، جلوه ی چهره و خنده شما را بد نشان می دهند. اگر دندان ها زیبایی خاص خود را نداشته باشید از خندیدن میترسید، در جمع ها لبخند خود را جمع می کنید و این دست کارها به مرور اعتماد به نفس شما را از بین می برد. و در نهایت هم چالش هایی در زندگی اجتماعی برای شما ایجاد می کند. لمینیت دندان و کامپوزیت دندان  روشی است که با علم نوین دندان پزشکی زیبایی را به لبخند های شما هدیه می دهد.

کامپوزیت دندان چیست و نحوه کامپوزیت کردن دندان؟

کامپوزیت دندان یکی از مجموعه های لمینیت دندان می باشد. که باهدف بالا بردن زیبای صورت و طرح لبخند زیبا انجام می شود. در خصوص نحوه کامپوزیت دندان به صورت ساده باید گفت که در این روش دندان پزشک ماده ای به نام رزین را روی دندان قرار می دهد. این ماده همان ماده ای است که در پر کردن دندان استفاده می شود که در اینجا سفید رنگ است. در مرحله بعد با شکل دادن آن نقاط خالی دندان رو پر می کند و در مرحله آخر نوری آبی رنگ روی آن می اندازد و ماده را در جای خود محکم می کند.

%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-min.jpg

لمینت دندان

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر چیست

محبوب ترین و کاربردی ترین روش کامپوزیت کردن دندان، ونیر کامپوزیت است. این روش برای زیبایی انجام می شود و در اصل یک روش درمانی برای رفع کجی دندان است. برای همین کاربرد به آن ارتودنسی فوری هم می گویند. این روش بسیار ارزان تر و سریع تر از ارتودنسی است و زیبایی بیشتری هم برای دندان های شما دارد.

کامپوزیت میکروفیل

میکروفیل یا ریز دانه نوعی از کامپوزیت است که از ذرات ریز تشکیل شده است. این ریز بودن ذرات باعث می شود کار دندان پزشک در امر حالت دهی و صاف کردن سطح دندان راحت تر باشد اما مقاومت دندان هم کم می شود.

کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه مقاوم ترین نوع آنهاست که عمر بیشتری از انواع دیگر کامپوزیت دارند. اما این سخت بودن باعث می شود حالت دهی آن سخت تر باشد.

nemoodar06-300x186.pngکامپوزیت ips

این نوع کامپوزیت در واقع بخاطر وجود سرامیک در ترکیبات آن دارای مقاومت بیشتری است. کامپوزیت آی پی اس تغییر رنگ کمتری نسبت به بقیه موارد دارد.

نانو کامپوزیت

نانو کامپوزیت روشی است که در آن ذرات مواد استفاده شده بین ریز دانه و درشت دانه هستند. این ویژگی میانه بودن باعث می شود که دندان ها مقاومت خوبی داشته باشند از طرفی خوب هم حالت بگیرند.

%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-IPS-min.jpgآی پی اس

برگ های برنده در دستان شماست

با انجام کامپوزیت دندان نقایصی مثل شکستگی های دندان، تغییر رنگ ها، ردیف نبودن ها و بسیاری دیگر از مشکلات که طرح لبخند زیبای شما را نازیبا می کنند رفع می شوند. برای همین است که به آن اصلاح لبخند هم می گویند. در واقع در صورت وجود نقص در دندان های جلویی، برای رسیدن به طرح لبخند زیبا، کامپوزیت کردن دندان بهترین انتخاب برای شماست.

nemoodar05-300x203.png

 

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

عمر مفید هر چیزی بستگی به نوع استفاده شما دارد. حال آن چیز خودرو باشد، وسیله ای الکترونیکی باشد یا حتی دندان های زیبای شما!

دندان های کامپوزیتی همانند دندان های اصلی نیاز به مراقبت دارند. اگر به موقع مسواک بزنید، نخ دندان استفاده کنید، نوشیدنی های گاز دار نخورید، خوراکی های سفت میل نکنید، واگر هوای دندان های کامپوزیتی خود را داشته باشید آن ها بین ۷ تا ۱۰ سال برای شما کار خواهند کرد.

%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-min-2.jpgزیبایی دندان

تفاوت لمینیت و کامپوزیت با یکدیگر

لمینیت و کامپوزیت در اصل توی یک تیم هستند! یعنی کامپوزیت به نوعی لمینیت است . اما تفاوت در مواد استفاده شده باعث می شود که تفاوت های بیشتری ریشه بزند.

وقتی بحث مقایسه باشد بیشتر حرف لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر است.

لمینیت سرامیکی به دلیل جنس خاصش تقریبا یک ماه شما را به مطب دکتر خواهد کشاند. در طرف دیگر ونیر در یک جلسه تمام شده به حساب می آید!

این یک ماه بیشتر صرف قالب گیری برای سرامیک می شود اما کامپوزیت ونیر قالب گیری نمی خواهد. لمینیت سرامیکی قابلیت شکل دهی آنچنانی ندارد. اگر دندانی لب پر شده باشد یا شکستگی کوچکی داشته باشد لمینیت سرامیکی به در بسته می خورد.

اما کامپوزیت کردن دندان شکل پذیر است و برای پر کردن همین جاهای خالی ساخته شده است!

در کل اگر بخواهیم نتیجه بگیریم باید بگوییم Dental composite روشی به روز تر، کاربردی تر وسریع تر است و امروزه بیشتر از لمینیت سرامیکی استفاده می شود.

%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-1-min.jpg

دندانپزشکی زیبایی

هزینه کامپوزیت دندان چقدراست؟

بحث قیمت کامپوزیت دندان یک مقوله نسبی است. این مورد می تواند از یک کلینیک دندانپزشکی به کلینیک دیگر و یا از دندانپزشکی به دندانپزشک دیگر تفاوت بسیاری داشته باشد. اما رنج منطقی و قابل قبول هزینه کامپوزیت دندان برای هر پلاک دندانی حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می باشد.

این روزها در کنار افرادی که با اقساط بلند مدت کار کامپوزیت دندان را انجام می دهند، افرادی اندکی هم هستند که با گرفتن ماهی از آب گل آلود هزینه های گزافی بر دوش مراجعه کنندگان می گذارند. لازم است که با شناخت و علم درست پیش رفت و با انتخاب کلینیک های معتبر و از آن مهم تر باتجربه و کاربلد هزینه ها را کاهش داد. همیشه نیاز نیست که زیبایی را گران بخرید! ( کلینیک دندانپزشکی عرشیان به صورت رایگان برای مشاوره در خدمت شماست (تماس با ما)

%D8%A8%D9%84%DB%8C%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-min.jpgدندان زیبا

عوارض کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان روشی برای زیبایی بیشتر شماست. اما اگر این روش به درستی انجام نشود می تواند نتیجه عکس بدهد و سلامتی شما را در خطر بیاندازد.

ماده کامپوزیت یک ماده آزمایشگاهی نیست. این ماده در کلینیک دندانپزشکی و توسط متخصص تهیه می شود. اگر این ماده به خوبی تهیه نشده باشد ونصب روکش دندان به خوبی صورت نگیرد مشکلات زیادی را برای مراجعه کننده به دنبال خواهد داشت. بنابراین لازم است با انتخاب پزشک حرفه ای که مهارت و تجربه کافی دارد ریسک کار را تا جایی که می شود پایین بیاوریم.

nemoodar03-300x253.pngکامپوزیت می تواند باعث التهاب و تورم لثه بشود که امری نادر است اما اگر پیش آمد بدانید که اتفاق بدی نیست و باید با مراجعه به دندانپزشک اقدام درمانی را صورت دهید.

کامپوزیت کردن دندان نسبت به سرامیک مقاومت کمتری دارد پس احتمال شکستگی آن وجود دارد. از طرفی تعویض آن هم آسان تر و سریعتر است. کامپوزیت ها نسبت به سرامیک دندان و دندان اصلی بیشتر لکه می گیرند پس نیازمند مراقبت بیشتر هم هستند.

مراحل کامپوزیت دندان

اولین باری که نزد دندانپزشکی می روید، دندان ها و لثه شما را بررسی می کنند که بیماری یا عارضه خاصی وجود نداشته باشد. اگر دندان ها به اندازه کافی سفید نباشند، پزشک چند جلسه را به سفید کردن دندان ها اختصاص می دهد تا بعد از نصب، دندان ها یک دست باشند. پزشک متخصص دندان های تحت درمان را از بقیه دندان ها جدا می کند و روی آن ها چسب های مخصوص می زند. بعد از آن به شکل لایه لایه کامپوزیت را روی دندان می نشانند. توجه داشته باشید که انتخاب دندانپزشک خوب برای زیبایی دندان شما بیش از حد مهم است.

%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-min.jpgخط لبخند

بهترین مارک کامپوزیت دندان چیست؟

در بازار برند های بسیاری وجود دارند. و از کامپوزیت های ارزان قیمت تا مدل های گران قیمت یافت می شوند. در بازار ایران اصولا برند های ژاپنی، آمریکایی و آلمانی بیشتر طرفدار دارند. کلینیک دندانپزشکی عرشیان برای کامپوزیت کردن دندان های شما از برند کلزر آلمان و برند ژاپنی به صورت تضمینی با گارانتی استفاده می کند. برای انجام این کار شرایط برای پراخت اقساطی نیز وجود دارد.

nemoodar01.png

ترکیبات کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها بر خلاف تصور کلی ترکیب خاص و عجیب و غریبی ندارند. از سه بخش اصلی ماتریس، فیلر و کوپل کننده ها تشکیل شده اند. ماتریس رزین قسمت اصلی کامپوزیت دندان را تشکیل می دهد که کیفیت آن ارتباط مستقیم با کیفیت نهایی کار خواهد داشت. فیلر ها از جنس کوارتز و سرامیک هستند و در کنار کوپل کننده بخش مقاومت را بر عهده دارند. ترکیبات این مواد با کیفیت کار ارتباط مستقیم دارد در واقع توانایی و مهارت دندانپزشک حرف آخر را برای زیبایی دندان شما می زند.

%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7-min.jpg

لبخند هالیوودی

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

همیشه برای تعداد زیادی از همشهریان عزیز دندان پزشکی یک مکان ترسناک بوده است. مکانی که قرار است در آن جا درد زیادی را تحمل کنیم! واقعیت اما این است که در گذشته این گونه بوده است و به دلیل کمبود امکانات و توانایی پزشک ها، دندان پزشکی مکانی بود که از ترس زیاد خیلی مشتاق رفتن به آنجا نبودیم.

jadval06.jpg

 

اما امروزه با پیشرفت علم و ابزارهای مهندسی، دیگر خبری از درد نیست. در لمینیت دندان معمولا پیش می آید که برای رسیدن به نتیجه هرچه بهتر، خیلی کم دندان را بتراشند تا قالب درست جا بخورد و این کار شاید خیلی کم درد داشته باشد. اما در کامپوزیت کردن دندان ها چون ماده توسط پزشک روی دندان گذاشته می شود، به شکل دندان فرم دهی می شود و معمولا نیازی به تراش دادن دندان نیست. پس باید گفت در اکثر مواقع کامپوزیت دندان روشی بدون درد است و می توانید با خیال راحت برای اصلاح طرح لبخند تان به مطب دندان پزشکی بروید!

رژیم غذایی بعد از کامپوزیت دندان

لازم است بدانید بعد از کامپوزیت دندان باید خیلی حواستان به رژیم غذایی باشد و مراقب باشید که در برنامه غذایی چه چیزی را میل می کنید. معمولا اگر حساسیت بالایی دارید تا ۶ ماه اول که زمان شکل گیری آن است باید مراقبت های بیشتری انجام دهید. در انتخاب رژیم غذایی بعد از کامپوزیت دندان شما باید غذا های نرم، نوشیدنی ها و سبزیجات بخورید. از خوردن غذا های سفت، آجیل ها و هر چیزی که آسیبی به آنها بزند خودداری کنید. تا زمانی که شکل گیری تکمیل شود باید خیلی هوای دندان های خود را داشته باشید. موارد نوشته شده از جمله روش های مراقبت از کامپوزیت دندان شماست.

%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-min.jpgمراقبت از دندان

انواع رنگ کامپوزیت دندان

رنگ های کامپوزیت دندان اصولا سفید هستند و درجه بندی دارند. تصمیم گیری رنگ معمولا بر عهده خود شما است. گاهی دندانپزشک تشخیص می دهد که می تواند از رنگی هم رنگ دندان های شما استفاده کند تا هماهنگی لازم شکل گیرد. در بعضی مواقع هم چند جلسه برای سفید کردن دندان وقت می گذارد و سفید ترین کامپوزیت را استفاده می کند. با توجه به این که بیشتر افراد سفید با درجه بالا می خواهند، روش دوم مرسوم تر است. در هر صورت این شما هستید که انتخاب می کنید چه رنگی را برای زیبایی دندان هایتان انتخاب می کنید.

jadval05-1024x434.jpg

 

امکان برداشتن کامپوزیت دندان

بسیاری از کسانی که در مورد کامپوزیت زیبایی دندان مطالعه می کنند و قصد انجام آن را دارند برایشان سوال پیش می آید که اگر بعد از مدتی به دلیل شکستگی یا هر اتفاق دیگر نیاز بود که برداشته شود آیا امکان برداشتن کامپوزیت وجود دارد؟

پاسخ ما این است که کامپوزیت های دندان در ۸۰ درصد مواقع قابل برداشته شدن هستند و در ۲۰ درصد باقی مانده هم می توان آنها را جایگزین کرد.

بیشتر دندانپزشک ها در هنگام کامپوزیت کردن دندان ها را تراش نمی دهند تا بعدا بشود آنها را برداشت و بدون آن ها هم دندان جلوه خوبی داشته باشد. اما در مواقع نادری که پزشک مجبور به تراشیدن دندان شود هم جای نگرانی نیست. همیشه می توان کامپوزیتی را جایگزین قبلی کرد.

%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-min.jpg

سفید کردن دندان

کامپوزیت ips چیست و فرق کامپوزیت ونیر با ای پی اس؟

کامپوزیت IPS به نوعی یک لمینیت دندان از پیش ساخته شده است که بر خلاف ونیر که از ماده نرم رزین ساخته می شود، سرامیکی است. این ویژگی باعث می شود از کامپوزیت ونیر مقاوم تر باشد. پیش تر گفتیم لمینیت تراش دندان می خواهد که می تواند دردناک باشد اما کامپوزیت IPS با این که نوعی لمینیت است اما نیازی به تراش دندان ندارد. ماده رزین استفاده شده در ونیر اگر به درستی روی دندان قرار نگرفته باشد می تواند به لثه آسیب بزند. اما سرامیک با لثه تداخلی ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند.

jadval04.jpg

 

عمر کامپوزیت ips

کامپوزیت ونیر به نسبت، مقاومت و عمر کمتری دارد و بسته به رژیم غذایی شما ممکن است تغییر رنگ هم بدهد. اما کامپوزیت IPS به دلیل ماده اولیه سرامیکی که در آن استفاده شده عمر و مقاومت بالایی داشته و تغییر رنگ هم نمی دهد. برای همین به نسبت احتمال شکستگی کامپوزیت آی پی اس کمتر است و هزینه های جانبی برای شما ایجاد نمی کند.

%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%B4-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-min.jpgطرح لبخند هالیوودی

پولیش کامپوزیت چیست ؟

گفتیم که کامپوزیت ونیر ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ بدهد. اما جای نگرانی نیست و برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد. معمولا پیشنهاد می شود هر سال یا هر ۶ ماه کامپوزیت ها پولیش شوند تا به رنگ اولیه خود بازگردند. پالیش دندان در مطب دندانپزشکی انجام می شود.

 

jadval02.jpg

 

آیا بر روی روکش دندان می شود کامپوزیت دندان کرد؟

آیا روی ایمپلنت می شود کامپوزیت دندان کرد؟ این همان ابهامی است که همیشه برای بسیاری از افراد که قبلا دندان های خود را روکش یا ایمپلنت کرده اند پیش می آید. باید گفت اگر روکش دندان یا ایمپلنت به درستی انجام شده باشد و در سر جای خودش باشد مشکلی برای کامپوزیت کردن دندان های شما به وجود نمی آورد. اما در غیر این صورت ایمپلنت یا روکش باید تعویض شود تا کار به درستی انجام شود.

%D9%BE%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-min.jpgپالیش دندان

طرح لبخند چیست؟

خیلی افراد دندان های سالم و سفیدی دارند اما به دلیل اینکه دندان ها سرجای خود نیستند و کج یا زاویه دار هستند طرح لبخند خوبی ندارند. برای این افراد طرح لبخند کامپوزیت انجام می شود. این کار یک روش درمان زیبایی است و برای شما لبخند های زیبا می آورد. طرح لبخند دندان چند مرحله اصلی دارد. اول پزشک پوسیدگی ها و عفونت ها را بررسی می کند و در صورت وجود مشکل، آنها را رفع می کند. زردی های دندان و تغییر رنگ ها اصلاح می شوند و وقتی دندان ها ۱۰۰ درصد سلامت شدند، با بررسی طول و عرض دندان های شما بر روی آن ها کار می کنند. برای آشنایی بیشتر با اصلاح طرح لبخند پیشنهاد می کنیم که مقاله کامل ما با همین موضوع را با کلیکی بر روی (طرح لبخند دندان و رشد اعتماد بنفس شما) مطالعه کنید.

 

%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-min.jpgاصلاح دندان

مزایا و معایب کامپوزیت دندان چیست؟

مزایا کامپوزیت کردن دندان همگی به زیبایی بیشتر صورت و اصلاح طرح لبخند شما برمیگردد. در واقع مهمترین مزیت انجام این کار، بالابردن اعتماد بنفس و زیبایی شما می باشد. در خصوص عوارض کامپوزیت نیز باید گفت که هیچ عارضه جدی و مهمی وجود ندارد که باعث نگرانی شما شود.

 

%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-min-1.jpg

بلیچینگ

 

فرق کامپوزیت و لمینت دندان ، کامپوزیت دندان قیمت ، لمینت دندان چیست ، فیلم کامپوزیت دندان ، خرید کامپوزیت دندان ، انواع کامپوزیت دندان

 

نمونه های قبل و بعد از کامپوزیت دندان 

detal-compisite-befor-after01.jpg  detal-compisite-befor-after02.jpg  detal-compisite-befor-after03.jpg 

detal-compisite-befor-after04.jpgdetal-compisite-befor-after05.jpgdetal-compisite-befor-after06.jpg

detal-compisite-befor-after42.jpgdetal-compisite-befor-after43.jpgdetal-compisite-befor-after44.jpgdetal-compisite-befor-after45.jpgdetal-compisite-befor-after46.jpgdetal-compisite-befor-after08.jpgdetal-compisite-befor-after09.jpgdetal-compisite-befor-after10.jpgdetal-compisite-befor-after11.jpgdetal-compisite-befor-after12.jpgdetal-compisite-befor-after13.jpgdetal-compisite-befor-after14.jpgdetal-compisite-befor-after15.jpgdetal-compisite-befor-after16.jpgdetal-compisite-befor-after17.jpgdetal-compisite-befor-after18.jpgdetal-compisite-befor-after19.jpgdetal-compisite-befor-after20.jpgdetal-compisite-befor-after21.jpgdetal-compisite-befor-after22.jpgdetal-compisite-befor-after23.jpgdetal-compisite-befor-after24.jpgdetal-compisite-befor-after25.jpgdetal-compisite-befor-after26.jpgdetal-compisite-befor-after27.jpgdetal-compisite-befor-after28.jpgdetal-compisite-befor-after29.jpgdetal-compisite-befor-after30.jpgdetal-compisite-befor-after31.jpgdetal-compisite-befor-after32.jpgdetal-compisite-befor-after33.jpgdetal-compisite-befor-after34.jpgdetal-compisite-befor-after35.jpgdetal-compisite-befor-after36.jpgdetal-compisite-befor-after37.jpgdetal-compisite-befor-after38.jpgdetal-compisite-befor-after39.jpgdetal-compisite-befor-after40.jpgdetal-compisite-befor-after41.jpg

 

راهنمای انتخاب کامپوزیت های دندانپزشکی

در مورد کامپوزیت های دندانی گزینه های زیادی دارید. با این حال ، همانطور که بسیاری از پزشکان موافقت می کنند ، همه کامپوزیت ها برابر نیستند. انتخاب بهترین مواد ، نیاز به ارزیابی مشخصات مورد و جزئیات کامپوزیت دارد.

 

چند روش مختلف برای تشخیص یک کامپوزیت وجود دارد. بیایید نگاهی دقیق به انواع کامپوزیت های دندانی و نحوه تأثیر آنها بر نتایج بالقوه ترمیم های شما بیندازیم.

دو ویژگی فیزیکی کامپوزیت های دندانی که اکثر پزشکان ارزیابی می کنند ، مکانیکی و زیبایی است:

خواص مکانیکی به مقاومت کامپوزیت ، نحوه سایش آن در دهان بیمار و همچنین مقاومت پیوند و چسبندگی آن اشاره دارد. به عبارت دیگر ، نحوه عملکرد فیزیکی آن است.

خصوصیات زیبایی به پرداخت مواد ، یا به بیان ساده ، شکل ظاهری آنها اشاره دارد.

کامپوزیت های دندانپزشکی از آن زمان که برای اولین بار به عنوان ماده ترمیمی معرفی شدند ، در تلاشند تا هر دو این ویژگیها را به روش های مختلف بهبود دهند.

کامپوزیت ها از چند عنصر تشکیل شده اند که وقتی با هم ترکیب شوند و یک ماده دندانی قابل انعطاف و با دوام می سازند.

یکی از اجزای سازنده هر کامپوزیت ، مواد پرکننده است که به طور معمول تکه های شیشه یا سرامیک هستند که در ماتریس رزین قرار می گیرند تا باعث مقاومت کامپوزیت شوند.

 

در ابتدا ، توسعه دهندگان مواد از اندازه پرکننده برای بهبود خصوصیات مکانیکی و زیبایی استفاده می‌کردند. در ابتدا ، اندازه پرکننده در کامپوزیت اولیه دندانپزشکی بسیار بزرگتر از آنها بودند اما امروزه، ۱۰-۵۰ میکرومتر. وقتی صحبت از ویژگیهای مکانیکی اولین کامپوزیتهای رزین شد که این کامپوزیت ها با پرکننده های بزرگ ، مقاوم و با دوام بودند.

 

با این حال ، ماکروفیل ها خوب پرداخت نشدند. علاوه بر این ، ذرات بزرگ گاهی به اندازه کافی بزرگ بودند که با چشم غیر مسلح دیده می شدند و گاهی رزینی را که آنها را به هم چسبانده است ، خرد می شد. بنابراین تلاش به منظور توسعه رزین های کامپوزیت با اندازه ذرات کوچکتر آغاز شد.

 

پس از ماکروفیل ها ، میکروپریل ها با اندازه ذرات کوچکتر از ۱۰۰ نانومتر (nm) آمدند. با این حال ، این کامپوزیت ها چالش جدیدی را مطرح کردند. میکروفیل ها به خوبی صیقل داده شده و زیبا به نظر می رسیدند اما آنقدر قوی نبودند که بتوانند نیروهای قسمت خلفی را تحمل کنند.

 

نسل بعدی هیبریدها بودند که از مخلوطی از اندازه های پرکننده استفاده کردند تا از قدرت ماکروفیل و زیبایی میکروفیل استفاده کنند. این مخلوط سودمند به نظر میرسید و در نتیجه ، بسیاری از کامپوزیت های مورد استفاده امروزه نوعی ترکیبی هستند.

 

با این حال ، اندازه های پرکننده امروز با ذرات کوچکتر از ۲۰ نانومتر ، در مقیاس نانو کاهش یافته اند. امروزه بیشتر کامپوزیت ها نانوکامپوزیت هستند. مهمترین مزیت کار با اندازه های پرکننده نانو این است که آنها از اصول فناوری نانو و اثرات کوانتومی بهره می برند.

 

اندازه پرکننده نانوکامپوزیت ها از خصوصیات فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و نوری که در طبیعت اتفاق می افتد تقلید می کنند.

به محض رسیدن به سطح مطلوبی از خصوصیات مکانیکی و زیبایی ، سایر ویژگی ها بر انتخاب دندانپزشکان ترکیبی تأثیر می گذارند.

برخی ترجیح می دهند تابش رادیویی بالا باشد تا بتوانند در آینده آن را با اشعه ایکس تشخیص دهند. تمایل به انقباض یکی دیگر از ملاحظات است ، اگرچه امروزه بسیاری از مواد دارای مسدودکننده ها هستند که به جلوگیری از جمع شدن مواد حساسیت زا در طی کار کمک می کنند.

شاید یکی از مهمترین ملاحظات هنگام انتخاب کامپوزیت ، هندلینگ باشد.

کامپوزیت های دندانی ، مواد ترمیمی حساس هستند ، به خصوص در مقایسه با آمالگام. انبوهی از مراحل کوچک تکنیک قرارگیری کامپوزیت را تشکیل می دهد و تکمیل جزئیات هر یک بسیار مهم است.

با استفاده از روش موفقیت بسیاری در ترمیم کامپوزیت ، بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند از کامپوزیتی استفاده کنند که “احساس خوبی به آنها بدهد”.

dental-composite-arshian05.jpg

 

امروزه برای مقابله با خواص در کامپوزیت های دندانی سه دسته اساسی وجود دارد که هر کدام مزایای استفاده از آنها برای ترمیم های دندانی را دارند:

پر کردن انبوه : همانطور که از نام آن مشخص است ، پر کردن انبوه ، برای پر کردن و آماده سازی به لایه های کمتری نیاز دارد. از نظر مجله دندانپزشکی ، مهمترین تفاوت آنها در مقایسه با انواع دیگر کامپوزیت دندان، افزایش عمق درمان است.

بهبود در شفافیت مواد کامپوزیتی امکان ترمیم لایه ای به ضخامت ۴ میلی متر را فراهم می کند. شفافیت باعث می شود تا نور به عمق مواد نفوذ کند. علاوه بر این ، پیشرفت در مواد نیز نتایج مشابهی با کامپوزیت های چند لایه برای عرض شکاف حاشیه ای و سازگاری عاج ایجاد کرده است.

Flowables : همچنین از Flowable ها به درستی نام برده می شود زیرا ویسکوزیته آنها امکان افزایش سیالیت برای این کامپوزیت های دندانی را فراهم می کند. آنها اغلب در یک سرنگ با یک سوزن سنج کوچک بسته بندی می شوند تا استفاده از آن را در آماده سازی های کوچک تسهیل کنند. در حالی که اولین کامپوزیت های روان کننده دندان دارای محتوای پرکننده بودند تا خصوصیات فیزیکی آنها را تسهیل کند

این کامپوزیت ها توسط لایه یا ویسکوزیته آنها تعریف نمی شوند ، بلکه در عوض برای استفاده در نظر گرفته می شوند. این کامپوزیت ها به گونه ای طراحی می شوند که متنوع ترین باشند.

زمان استفاده از انواع مختلف کامپوزیت ارتباط زیادی با ترمیم مورد درمان دارد. به عنوان مثال ، ممکن است از یک نوع کامپوزیت برای ترمیم های قدامی و نوع دیگری برای ترمیم های خلفی استفاده کنید.

 

بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند از مواد پر کننده در قسمت خلفی استفاده کنند زیرا دارای مقاومت و دوام هستند. علاوه بر این ، استفاده از لایه های کمتر به معنی شانس کمتری برای مشکلات فنی است ، مانند حفره های هوا . همچنین شفافیت و عمق درمان را افزایش می دهد ، زیبایی فراهم می کند که برای مناطقی که کمتر دیده می شوند نسبت به موقعیت های برجسته در جلو مناسب باشد.

کامپوزیت های روان همچنین در ترمیم های دندانی کاربرد زیادی دارند. خواص منحصر به فرد هندلینگ آنها باعث می شود که این کامپوزیت ها وارد شکاف های کوچک آماده سازی شوند که نمونه های ضخیم تر آنها نمی توانند نفوذ کنند.

 

بسیاری از پزشکان از جریان قابل استفاده برای ترسیم پایه های ترمیم خود ، به ویژه مقدمات عمیق در قسمت خلفی استفاده می کنند ، زیرا خواص خود تراز کنندگی، آنها را به یک پایه مطلوب تبدیل می کند. همچنین وقتی در یک ترمیم کلاس II یک کامپوزیت پر از فشرده را در بالای آن قرار می دهید ، از خلأ جلوگیری می کند.

از دیگر کاربردهای کامپوزیت های روان ، شامل آماده سازی پوسیدگی اکلوزال ، پوشاندن شکاف ها ، ترمیم های کلاس II با حداقل تهاجم و همچنین سایر ضایعات است.

کامپوزیت ها گسترده ترین کاربردها را دارند. Universals که برای استفاده در ترمیم های قدامی و خلفی فرموله شده است ، آرزو دارد که نتایج مطابق با مکانی را که قرار می دهید یا از سیستم چسبی که با آنها استفاده می کنید ، تولید کند.

 

 

آنها همچنین برای ترمیم های غیر مستقیم و مستقیم طراحی شده اند ، به این معنی که می توانند به عاج بپیوندند و یا با چسب برای مواد ترمیم غیر مستقیم استفاده شوند.

متغیرهای زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب هر کدام یک از کامپوزیت ها را برای ترمیم های خود استفاده کنید ، در نظر بگیرید.

در حقیقت ، تأثیرگذارترین متغیر یک اولویت شخصی است. طبق مجله دندانپزشکی زیبایی اروپا ، بیشتر پزشکان در مورد زمان انجام کار و دستیابی به نتایج زیبایی مناسب نگران هستند.

 

راهنمای کامپوزیت دندانپزشکی: انواع اصلی و موارد استفاده آنها

کامپوزیت های دندانی از متداول ترین مواد امروزی در کلینیک های دندانپزشکی هستند که عمدتا برای بازسازی زیبایی قدامی و همچنین برای پر کردن یا پر کردن دندانهای خلفی استفاده می شوند.

به منظور انطباق با نیازهای خاص هر بیمار ، انواع مختلفی از کامپوزیت ها با ویژگی ها و شیوه های استفاده متفاوت در بازار ظاهر شده اند و گاهی اوقات می توان انتخاب مناسب ترین کامپوزیت دندانپزشکی برای هر مورد کمی گیج کننده دانست.

در عرشیان کلینیک ما مجموعه ای از کامپوزیت های دندانی را از طیف های مختلف و قیمت از مارک های برجسته مانند Dentsply ، Coltene ، Ivoclar Vivadent ، ۳M Espe ، Larident ، GC ، Kerr ، Voco ، Heraeus ، SDI ، Kuraray ، Medicaline ارائه می دهیم.

علاوه بر این ، از دیدگاه بالینی ، کامپوزیت های دندانی همچنان بهبود می یابند و مدل های جدید به طور مداوم در بازار ظاهر می شوند تا با نیازهای مختلف هر نوع درمان سازگار شوند ، که ما را وادار می کند که از خود بپرسیم …

چگونه مناسب ترین کامپوزیت دندان را برای هر مورد بالینی انتخاب کنیم؟

در عرشیان کلینیک ما می خواهیم به شما کمک کنیم و ما این مقاله را آماده کردیم که در آن انواع مختلف کامپوزیت دندان و کاربردهای اصلی آن در دندانپزشکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم .

 

انواع کامپوزیت های دندانی و کاربردهای اصلی آنها در دندانپزشکی:

ترکیبات قدامی:

کامپوزیت های قدامی ، که به آنها کامپوزیت زیبایی نیز گفته می شود ، برای ترمیم های دندانی استفاده می شود که در آن نتیجه زیبایی با پایان بسیار طبیعی مهم است.

اصلی ترین مزیت کامپوزیت های زیبایی این است که می توان آنها را براق کرد و درخشش بالایی را برای مدت طولانی به وجود آورد ، به همین دلیل در دندانپزشکی ترمیم های زیبایی قدامی مناسب ترین هستند.

این کامپوزیت ها امکان تغییر در رنگ ، شکل و اندازه قطعه دندان را بدون نیاز به کنده کاری فراهم می کنند.

شما می توانید طیف وسیعی از کامپوزیت های قدامی را در عرشیان کلینیک ببینید. می توانید روشنی و تیرگی را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید: A1 ، A2 ، A3 ، A3.5 ، A4 ، B1 ، B2 ، B3 ، C2 ، C3 ، C4 ، D3 ، IB1 ، OA2 ، OA3.5 و غیره به عنوان مثال ،GRADIA DIRECT از طیف وسیعی از کامپوزیت های GC از GC یا SPECTRUM از Dentsply کاتالوگ بسیار گسترده ای از آهنگ ها را ارائه می دهد و مطمئناً قادر خواهید بود هر مورد را متناسب با نیازهای هرگونه بازسازی زیبایی انجام دهید.

 

ترکیبات خلفی:

این کامپوزیت ها با در نظر گرفتن افزایش فشار جویدن که ترمیم های خلفی به آن وارد می شوند ، طراحی می شوند. نتیجه کاربرد آنها ترمیم دندان بسیار مطمئن و طولانی مدت است .

شما میتوانید با تمام طیف کامپوزیت های خلفی موجود در عرشیان کلینیک مشورت کنید.

شما می توانید کیت های کامپوزیتی را پیدا کنید که شامل رنگهای مختلف و لوازم جانبی لازم (چسب ، حکاکی ، راهنمای رنگ ، نکات …) باشد ، به عنوان مثال ما کیت ۳M Espe FILTEK P60 را پیشنهاد می کنیم .

 

ترکیبات سیال:

کامپوزیت سیال اساسا با سازگاری بسیار عالی و سیالیت آن مشخص می شود. این امر به راحتی دندانپزشک را در مدیریت کامپوزیت آسان می کند.

در دندانپزشکی ، از کامپوزیت های مایع برای پر کردن حفره های کوچک دندان مانند شکاف ، منافذ یا پوسیدگی اندام باقیمانده استفاده می شود.

در عرشیان کلینیک می توانید طیف گسترده ای از کامپوزیت های مایع را پیدا کنید . ما سرنگ کامپوزیت مایع SDI Wave Flow را به دلیل قیمت عالی و عملکرد آن ، یا Tetric EvoFlow از کامپوزیت Ivoclar Vivadent را به دلیل کیفیت عالی و طیف گسترده ای از رنگ های موجود ، توصیه می کنیم.

 

کامپوزیت های جهانی:

کامپوزیت های جهانی برای استفاده در ترمیم زیبایی دندان های قدامی و خلفی طراحی شده اند. برای مطابقت با سایه مینای دندان ، این کامپوزیت ها در طیف وسیعی از سایه ها موجود هستند. کامپوزیت جهانی را می توان در قالب های مختلفی از جمله سرنگ ، کپسول یا مایع یافت . در میان کامپوزیت های جهانی ارائه شده توسط عرشیان کلینیک که برجسته هستند:

کامپوزیت تتریک Evoceram از Ivoclar : در کیت، در سرنگ و در کپسول

کامپوزیت Filtek Suprem XTE از ۳M : موجود در کیت سرنگ + لوازم جانبی ، کپسول کیت + لوازم جانبی

برای کیفیت / قیمت آن: Micro-hibrido ترکیبی از Medicaline در ۴،۵ گرم. سرنگ یا در کیت سرنگ + لوازم جانبی (چسب ، نوک ، برس)

 

ترکیبات دارای پلیمریزاسیون:

در کامپوزیت های دارای پلیمریزاسیون انجام فرایند پلیمریزاسیون با نور ضروری نیست. به همین دلیل ، این کامپوزیت ها برای تجمع هسته استفاده می شوند

در این موارد از آن در داخل پل به عنوان قالب استفاده می شود.)

همچنین استفاده از این کامپوزیت برای پر کردن حفره ها در دندانهای خلفی که کیفیت مکانیکی بیشتری دارند ، یا اگر حفره بسیار بزرگ باشد نشان داده می شود

در میان این کامپوزیت ها، کامپوزیت خود درمان کننده Dentaflux خودنمایی می کند.

 

ترکیبات پر حجم:

کامپوزیت های سنتی باید به تدریج قرار بگیرند تا امکان پخت کامل لایه ها و کاهش انقباض را فراهم کنند. با این حال ، کامپوزیت های Bulk Fill به طور خاص برای جلوگیری از قرارگیری چندین لایه یا انجام کل ترمیم فقط در یک لایه طراحی شده اند.

مواد مختلف آنها مربوط به عمق ، یکپارچگی حاشیه ای و سازگاری آنها از طریق مواد افزودنی ویژه برای عملکرد بالینی خوب ، حتی در استفاده از حجم زیادی از کامپوزیت است.

Bulk Fill برای ساده سازی محل قرارگیری و همچنین فراهم آوردن پتانسیل کامل و صرفه جویی در وقت در عملیات آماده شده است.

در عرشیان کلینیک شما می توانید طیف گسترده ای از ترکیبات پر کننده انبوه را پیدا کنید ، معروف ترین آنها Ivoclar’s Tetric Evoceram Bulk Fill ، Filtek Bulk Fill از ۳M یاKulzer’s Venus Bulk Fill .پرکن عمده را تشکیل می دهد 

 

تسلط بر ترمیم های کامپوزیت مستقیم قدامی برای پزشکی معاصر که هنر و علم دندانپزشکی زیبایی را درک می کند یک ضرورت است.

برای زیبایی ، روش های پیوند کامپوزیت محافظه کارترین و کم تهاجمی ترین روش برای بازگشت ساختار دندان است.

جذابیت و محبوبیت کامپوزیت ها به راحتی قابل توضیح است، زیرا این ترمیم ها دارای زیبایی عالی ، مقاومت بالا و هزینه مناسب هستند.

کامپوزیت ها متنوع ترین ماده ترمیمی در دسترس متخصص دندانپزشکی است.

این به عنوان یک ماده ترمیمی مستقیم و غیرمستقیم بر روی دندانهای قدامی و خلفی ، اتصالات ارتودنسی و ترمیم غیر مستقیم ، اصلاح ضایعات فرسایشی و درمان آزمایشی اکلوزال زیبایی قدامی یا خلفی لثه و غیره است.

برای ترمیم کامپوزیت ساختار طبیعی دندان ، پزشک باید درک جامعی از علم مواد و تکنیک های مربوط به روش های اتصال مستقیم داشته باشد.

علم مواد می تواند شامل انواع کامپوزیت ها ، رنگ ها ، مواد مات کننده ، سیستم های چسبنده باشد.

تکنیک های لازم شامل رنگ ، اصول چسبندگی ، لایه بندی برای ایجاد چند رنگی ، اثرات برشی و اتمام و پرداخت است.

 

مواد کامپوزیت

کامپوزیت ماده ای چندفازی است که از ترکیبی از مواد تشکیل شده است که از نظر ترکیب یا شکل متفاوت هستند ، با هم پیوند می خورند و هویت و خصوصیات خود را حفظ می کنند.

آنها چهار مولفه اصلی دارند: (۱) رزین (۲) ذرات پرکننده ؛ (۳) عامل اتصال ؛ و (۴) آغازگر-شتاب دهنده پلیمریزاسیون.

 

ماتریس رزین

تولیدکنندگان، رزین های Bis-GMA را ترجیح می دهند زیرا دارای ساختاری خوب هستند که باعث افزایش سفتی و مقاومت فشاری و کاهش جذب آب می شود.

پروپان Bis-GMA 2،۲-bis [4 (2-هیدروکسی -۳ متاکریلوئیلوکسی-پروپیلوکسی)-فنیل] پروپان محبوب ترین رزین دی ماتکریلات است ، اما برای قرار دادن پرکننده بهتر ، تری اتیلن گلیکول دی ماتکریلات یا دی ماتاکریلات یورتان اضافه می شود.

 

پرکننده ها

ذرات پرکننده ثبات ماتریس رزین نرم را ایجاد می کنند.

اندازه ذرات پرکننده مورد استفاده در کامپوزیت ها از کمتر از ۰۴/۰/۰ تا بیش از ۱۰۰ یوسیت متفاوت است.

پرکننده های معمولی کوارتز، بلوری است. سیلیس کلوئیدی و پیرولیتیک ؛ و لیتیوم ، باریم ، یا سیلیکات استرانسیم.

 

عامل اتصال

سیلان به ایجاد پیوند خوب بین ماتریس رزین و ذرات پرکننده هنگام تنظیم کمک می کند.

سیلان شامل گروههای عملکردی (به عنوان مثال ، متوکسی) است که هیدرولیز می شوند و با پرکننده واکنش می دهند و گروههای اشباع نشده ای که در طی پلیمریزاسیون با ماتریس رزین واکنش نشان می دهند.

همچنین اطلاعات خوبی در سایت onlinelibrary در خصوص کامپوزیت دندان وجود دارد.

 

حرف آخر

در انتها باید گفت که زیبایی دندان های شما پارامتر خیلی موثری در شدت زیبایی صورت شماست. داشتن دندان های زیبا و سفید همان راز بالا بردن اعتماد بنفس شماست. چنانچه این مقاله برای شما مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کلینیک دندانپزشکی عرشیان با افتخار آماده ارائه همه خدمات دندانپزشکی و مشاوره به صورت رایگان به شما همشهریان عزیز است.

 

 

 

مقالات مرتبط :

بهترین مارک کامپوزیت دندان

ترمیم دندان

روکش دندان چیست؟

زیبایی دندان با کامپوزیت

طول عمر کامپوزیت دندان

عوارض کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر

معایب کامپوزیت دندان

ونیر دندان

کامپوزیت سرامیکی

هزینه کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان

عوارض کامپوزیت دندان

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان

روش سفید کردن کامپوزیت دندان و لمینت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

مراقبت از کامپوزیت دندان

طرح لبخند دندان و رشد اعتماد بنفس شما

مراحل انجام کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر باعث آسیب به دندان ها می شود؟

طراحی لبخند

 

این نوشته در دندانپزشکیمقالات کامپوزیتمقالات لمینت دندان ارسال و آیا کامپوزیت دندان ضرر داردآیا کامپوزیت برای دندان ضرر داردآیا کامپوزیت برای دندان ضرر ندارد؟ایا کامپوزیت دندان را صاف میکندحذف کامپوزیت دندانحلال کامپوزیت دندانضخامت کامپوزیت دندانضرر کامپوزیت دندانضررهای کامپوزیت دندانضررهای کامپوزیت دندانفیلم کامپوزیت دندان زردقیمت کامپوزیت دندان در گرگانقیمت کامپوزیت دندان طرح لبخندکامپوزیت دندان فیلمکامپوزیت دندان نت برگکامپوزیت دندان یا لمینتکامپوزیت زیبایی دندانکامپوزیت ۴ دندان جلوکامپوزیت برای دندان ضرر داردکامپوزیت دندان اراککامپوزیت دندان ارزانکامپوزیت دندان از چه سنی استکامپوزیت دندان اصفهانکامپوزیت دندان اقساطیکامپوزیت دندان اقساطی تهرانکامپوزیت دندان انگلیسیکامپوزیت دندان اهوازکامپوزیت دندان اهواز اینستاگرامکامپوزیت دندان اهواز نی نی سایتکامپوزیت دندان ب چ صورت استکامپوزیت دندان با دفترچه نیروهای مسلحکامپوزیت دندان با قیمت مناسبکامپوزیت دندان با کارت حکمتکامپوزیت دندان بدون تراشکامپوزیت دندان برای زیباییکامپوزیت دندان به المانیکامپوزیت دندان به انگلیسیکامپوزیت دندان به چه صورت استکامپوزیت دندان به چه صورتهکامپوزیت دندان به صورت اقساطکامپوزیت دندان به صورت اقساطیکامپوزیت دندان بهتر است یا ارتودنسیکامپوزیت دندان بهتر است یا لمینتکامپوزیت دندان بهتره یا لمینتکامپوزیت دندان پایینکامپوزیت دندان پرشدهکامپوزیت دندان پرکردنکامپوزیت دندان پزشککامپوزیت دندان پلاستیکیکامپوزیت دندان پهنکامپوزیت دندان پوسیدهکامپوزیت دندان پوسیده جلوکامپوزیت دندان پیروزیکامپوزیت دندان تبادل نظرکامپوزیت دندان تبریزکامپوزیت دندان تبریز نی نی سایتکامپوزیت دندان تخفیفکامپوزیت دندان تخفیفانکامپوزیت دندان تربت حیدریهکامپوزیت دندان تنکابنکامپوزیت دندان تهرانکامپوزیت دندان تهرانپارسکامپوزیت دندان تهرانسرکامپوزیت دندان توکویاماکامپوزیت دندان جلوکامپوزیت دندان جلو امدهکامپوزیت دندان جلو چیستکامپوزیت دندان جلو فاصله دارکامپوزیت دندان جلو قیمتکامپوزیت دندان جلو کودککامپوزیت دندان جلو نی نی سایتکامپوزیت دندان جلوییکامپوزیت دندان جیانیالکامپوزیت دندان چقدر دوام داردکامپوزیت دندان چقدر زمان میبردکامپوزیت دندان چقدر طول میکشدکامپوزیت دندان چقدر عمر میکندکامپوزیت دندان چقدر هزینه داردکامپوزیت دندان چگونه استکامپوزیت دندان چگونه انجام میشودکامپوزیت دندان چگونه صورت میگیردکامپوزیت دندان چند جلسه طول میکشدکامپوزیت دندان چند رنگ داردکامپوزیت دندان چند ساعت طول میکشهکامپوزیت دندان چند سال دوام داردکامپوزیت دندان چه ضرری داردکامپوزیت دندان چه عوارضی داردکامپوزیت دندان چه مدت طول میکشدکامپوزیت دندان چیستکامپوزیت دندان چیست قیمتکامپوزیت دندان چیست و چگونه انجام میشودکامپوزیت دندان چیست و قیمتکامپوزیت دندان خانگیکامپوزیت دندان خرابکامپوزیت دندان خرگوشیکامپوزیت دندان خرم آبادکامپوزیت دندان خریدکامپوزیت دندان خوب است یا نهکامپوزیت دندان خوبهکامپوزیت دندان خوبه یا نهکامپوزیت دندان خوزستانکامپوزیت دندان خیلی سفیدکامپوزیت دندان در استانبولکامپوزیت دندان در اصفهانکامپوزیت دندان در تبریزکامپوزیت دندان در تربت حیدریهکامپوزیت دندان در رشتکامپوزیت دندان در زنجانکامپوزیت دندان در سنندجکامپوزیت دندان در شیرازکامپوزیت دندان در صادقیهکامپوزیت دندان در کرجکامپوزیت دندان در کرمانشاهکامپوزیت دندان در گرگانکامپوزیت دندان در گنبد کاووسکامپوزیت دندان در گوهردشتکامپوزیت دندان در مشهدکامپوزیت دندان در همدانکامپوزیت دندان را خراب میکندکامپوزیت دندان را میشه برداشتکامپوزیت دندان رایگانکامپوزیت دندان رشتکامپوزیت دندان رشت گلسارکامپوزیت دندان رشت نی نی سایتکامپوزیت دندان رنگ صدفیکامپوزیت دندان رنگ طبیعیکامپوزیت دندان روکش دارکامپوزیت دندان ریزکامپوزیت دندان زاهدانکامپوزیت دندان زنجانکامپوزیت دندان زنیتکامپوزیت دندان زیباییکامپوزیت دندان سارمکوکامپوزیت دندان ساریکامپوزیت دندان سحر قریشیکامپوزیت دندان سرامیکیکامپوزیت دندان سعادت آبادکامپوزیت دندان سفید صدفیکامپوزیت دندان سفید یخچالیکامپوزیت دندان سمنانکامپوزیت دندان سنندجکامپوزیت دندان سوئیسیکامپوزیت دندان شرق تهرانکامپوزیت دندان شکستهکامپوزیت دندان شکسته جلوکامپوزیت دندان شهرکردکامپوزیت دندان شوفوکامپوزیت دندان شیرازکامپوزیت دندان شیراز اینستاگرامکامپوزیت دندان شیراز تخفیفکامپوزیت دندان شیراز نی نی سایتکامپوزیت دندان شیریکامپوزیت دندان صدفیکامپوزیت دندان ضرر داردکامپوزیت دندان طبیعیکامپوزیت دندان طرح لبخندکامپوزیت دندان طول عمرکامپوزیت دندان عصب کشی شدهکامپوزیت دندان عقبکامپوزیت دندان عقب رفتهکامپوزیت دندان عقلکامپوزیت دندان عکسکامپوزیت دندان عکس قبل و بعدکامپوزیت دندان عوارضکامپوزیت دندان غرب تهرانکامپوزیت دندان فاصله دارکامپوزیت دندان فردیسکامپوزیت دندان فروشکامپوزیت دندان فساکامپوزیت دندان فک پایینکامپوزیت دندان فوریکامپوزیت دندان فیلمکامپوزیت دندان قبل و بعدکامپوزیت دندان قزوینکامپوزیت دندان قسطیکامپوزیت دندان قسطی در اهوازکامپوزیت دندان قسطی در تهرانکامپوزیت دندان قمکامپوزیت دندان قیمتکامپوزیت دندان قیمت ۹۸کامپوزیت دندان قیمت ۹۹کامپوزیت دندان قیمت مناسبکامپوزیت دندان کاریزماکامپوزیت دندان کجکامپوزیت دندان کجا برمکامپوزیت دندان کرجکامپوزیت دندان کرج نی نی سایتکامپوزیت دندان کرمانکامپوزیت دندان کرمانشاهکامپوزیت دندان کره ایکامپوزیت دندان کشیده شدهکامپوزیت دندان کودکانکامپوزیت دندان گرادیاکامپوزیت دندان گرگانکامپوزیت دندان گیلانکامپوزیت دندان لاهیجانکامپوزیت دندان لرستانکامپوزیت دندان لقکامپوزیت دندان مارک کاریزماکامپوزیت دندان متحرککامپوزیت دندان محدودیت سنی داردکامپوزیت دندان مدل خرگوشیکامپوزیت دندان مردانکامپوزیت دندان مردانهکامپوزیت دندان مزایا و معایبکامپوزیت دندان مشهدکامپوزیت دندان مشهد نی نی سایتکامپوزیت دندان معایبکامپوزیت دندان نازی آبادکامپوزیت دندان نامرتبکامپوزیت دندان نانوکامپوزیت دندان نت برگکامپوزیت دندان نت برگ کرجکامپوزیت دندان نظراتکامپوزیت دندان نی نی سایتکامپوزیت دندان نیشکامپوزیت دندان نیش بیرون زدهکامپوزیت دندان هاکامپوزیت دندان های جلوکامپوزیت دندان های خرابکامپوزیت دندان های روی همکامپوزیت دندان های روی هم رفتهکامپوزیت دندان های فاصله دارکامپوزیت دندان های کجکامپوزیت دندان های نامرتبکامپوزیت دندان هزینهکامپوزیت دندان همدانکامپوزیت دندان و بوی بد دهانکامپوزیت دندان و سیگارکامپوزیت دندان و عوارض آنکامپوزیت دندان و لمینتکامپوزیت دندان و مراقبتکامپوزیت دندان واحدی چندکامپوزیت دندان ونیرکامپوزیت دندان ویدیوکامپوزیت دندان ویکیکامپوزیت دندان ویکی پدیاکامپوزیت دندان یا ارتودنسیکامپوزیت دندان یا بلیچینگکامپوزیت دندان یا لمینتکامپوزیت دندان یاسوجکامپوزیت دندان یزدکامپوزیت دندان یعنیکامپوزیت دندان یعنی چهکامپوزیت دندان ینی چهکامپوزیت دندانپزشکیکامپوزیت دندانهای جلوییکامپوزیت روی دندان عصب کشی شدهکامپوزیت زیبایی دندان چیستکامپوزیت طلایی دندانکامپوزیت فاصله دندان جلوکامپوزیت لمینت دندانکامپوزیت لمینت دندان چیستکامپوزیت و حساسیت دندانکامپوزیت یا لمینت دندان چیستکامپوزیت یک دندان کجگذاشتن کامپوزیت دندانگرانترین کامپوزیت دندانلمینت دندان کامپوزیتهزینه کامپوزیت دندان در گرگانهزینه کامپوزیت دندان فاصله دار

 





:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری

به منظور محافظت از دندان خراب یا آسیب دیده در برابر آسیب بیشتر ، باید اقدام به پر کردن دندان کنیم ، نه تنها برای زیبایی بلکه برای بازگرداندن عملکردهای طبیعی جویدن.

ارزش تأخیر در درمان را ندارد ، هرچه بیشتر منتظر بمانیم ، حفره عمیق تر می شود و در نهایت با اعصاب درون آن به محفظه پالپ می رسد. این زمانی است که دندان علامت دار شده و باعث درد می شود.

 

انواع پر کردن دندان ها

نوع پرشدگی را می توان با توجه به محل و میزان حفره تعیین کرد. حفره های کوچکتر را می توان به راحتی با آمالگام یا امروزه یک کامپوزیت سبک کننده که همان رنگ دندان اصلی است جایگزین کرد. پرکردگی کامپوزیت یا پرکردگی سفید در سایه های مختلف دندان وجود دارد ، بنابراین دندانپزشک می تواند به راحتی سایه سایه اصلی بیماران را مطابقت دهد. مواد کامپوزیت نوعی پلاستیک است.

 

وقتی حفره بزرگتر می شود ، که ماندگاری کامپوزیت دیگر برای پر کردن آن کافی نیست ، دندانپزشکان منبت را انتخاب می کنند. این نوع پر کردن پس از برداشت دندان توسط دندانپزشک در آزمایشگاه دندانپزشکی انجام می شود. معمولاً بیمار پر شدن موقتی تا زمان تکمیل منبت را دریافت می کند.

 

کامپوزیت در مقابل آمالگام

پر کننده های آمالگام

مزایای آن

دوام - می تواند برای مدت زمان طولانی ادامه یابد

مقاومت - بعد از زمان تنظیم اولیه ، مواد می توانند در برابر عملکرد جویدن مقاومت کنند

 

معایب آن است

نگرانی های زیبایی شناختی: با دندان دندان اصلی مطابقت ندارد

آماده سازی بیش از حد دندان: برای ایجاد یک حفره نگهدارنده ، باید ساختار دندان سالم برداشته شود

 

واکنشهای آلرژیک به آمالگام

شکستگی ترمیم

نمی تواند برای ترمیم دندان های جلویی استفاده کند

پر کننده های کامپوزیت رنگی دندان

 

مزایای آن

زیبایی: تطبیق سایه امکان پذیر است ، پر کردن تقریبا "غیرقابل شناسایی است

پیوند خورده: مواد پر کننده کامپوزیت از نظر شیمیایی به ساختار دندان پیوند می خورند

آماده سازی حفره کمتر مورد نیاز است

همه کاره: برای ترمیم دندانهای جلویی و همچنین دندانهای خلفی قابل استفاده است

 

معایب آن است

با دوام کمتر از پر کردن آمالگام ، معمولاً باید زودتر از آمالگام تعویض شود

روند پر کردن دندان ها

 

هنگامی که نیاز به پر کردن دندان مشخص شد ، دندانپزشک مواد پر کننده را برای استفاده در بیمار انتخاب می کند و سپس ناحیه دندان آسیب دیده را بی حس می کند.

ناحیه پوسیدگی با یک مته برداشته می شود و حفره کاملا تمیز می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ باکتری یا بقایای حفاری در منطقه باقی نمانده است.

سپس بایگانی به صورت مرحله ای قرار می گیرد و سبک می شود. پس از پرداخت نهایی و تنظیم اکلوزال ، پر کردن آماده استفاده در عملکرد است.

 

دندانپزشکی ترمیمی از پرکردگی تا ایمپلنت

ما در دندانپزشکی خانوادگی و زیبایی می خواهیم همه بیماران لبخندهایی سالم و درخشان داشته باشند ، بنابراین ما هم در دندانپزشکی ترمیمی و هم زیبایی تخصص داریم. این دو نوع دندانپزشکی ممکن است معمولاً اشتباه گرفته شوند ، بنابراین ما روش های مختلفی را که باعث ایجاد لبخندی زیبا و زیبا می شوند توضیح خواهیم داد.

 

دندانپزشکی زیبایی برای بهبود ظاهر کلی لبخند شما استفاده می شود ، در حالی که دندانپزشکی ترمیمی شامل درمان حفره ها و جایگزینی دندانهای از دست رفته یا شکسته است. درمان های زیبایی راهی عالی برای رفع لبخندهای آغشته به قهوه یا دندانهایی با نقص قابل مشاهده است. دندانپزشکی زیبایی شامل سفید کردن دندان و باندینگ دندان و همچنین روکش های چینی است.

 

از طرف دیگر ، هدف دندانپزشکی ترمیمی حفظ سلامت و عملکرد دندانهای شما است. وقتی حفره یا دندان درد کمی دارید ، جواب دندانپزشکی ترمیمی است. هر دو نوع دندانپزشکی با دادن لبخند زیبایی که همیشه می خواستید اعتماد به نفس شما را تقویت می کنند. دکتر تیل و دکتر گیلبرت در هر دو نوع دندانپزشکی باتجربه هستند و می خواهند به شما در رسیدن به اهداف لبخند سالم کمک کنند!

 

پر کننده های رنگی طبیعی

ما متخصص در ارائه پر کننده های با رنگ طبیعی به مشتریان خود هستیم ، که نه تنها ظاهر لبخند شما را تقویت می کند ، بلکه باعث می شود حتی از قبل سالم تر باشد. وقتی باکتری ها مینای دندان را از بین می برند ، نتیجه آن فرسایش مینای دندان است که منجر به حفره می شود. حفره های کوچک ممکن است قابل شناسایی نباشند زیرا ناراحتی زیادی ایجاد نمی کنند ، اما با بزرگتر شدن حفره می تواند منجر به تحریک دردناک شود. هنگامی که به پر کردن دندان نیاز دارید ، مهم است که بدانید چه انتظاری دارید.

 

چه انتظار می رود

ما با استفاده از اشعه ایکس برای تعیین شدت حفره شما شروع خواهیم کرد. این به ما کمک می کند تا تشخیص دهیم به بیهوشی احتیاج دارید یا خیر. در مرحله بعد ما باکتری ها را از بین می بریم و دندان شما را پوسیده می کنیم ، که سطح داخلی تمیز را برای پر کردن رزین کامپوزیت فراهم می کند. رزین کامپوزیتی که ما در پر کننده ها استفاده می کنیم ، با دوام و محکم است ، به این معنی که مدت زمان زیادی دوام خواهد آورد و از عملکرد صحیح دندان شما برای جویدن و گاز گرفتن اطمینان حاصل می کند. پس از استفاده از رزین ، به شما اجازه می دهیم تا سفت شده و به طور کامل به دندان شما بپیوندد. ما این روش را با جلا دادن دندان شما به پایان می رسانیم تا با بقیه لبخند شما مطابقت داشته باشد. همه این کارها در یک بازدید انجام می شود ، بنابراین شما دیگر نگران بازگشت به دفتر نیستید ، می توانید با لبخند جدید و بهبود یافته خود روز خود را سپری کنید.

 

روش های ریشه کانال

وقتی پوسیدگی دندان فراتر از مینای دندان (سطح سخت خارجی) قرار می گیرد ، به قسمت داخلی دندان معروف به عاج نفوذ می کند. داخلی ترین قسمت دندان محلی است که اعصاب ، رگ های خونی و بافت های همبند در آن قرار دارند ، بنابراین یک حفره عمیق معمولاً همراه با دندان درد خواهد بود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ضروری است که به دنبال درمان های ترمیمی باشید ، در غیر این صورت ممکن است با یک عفونت یا یک آبسه دندان دردناک روبرو شوید - یا حتی دندان را از دست دهید. حفره های عمیق را نمی توان مانند سایر حفره ها پر کرد ، بنابراین در این موارد باید کانال ریشه انجام شود.

 

چه چیزی انتظار می رود

کانال های ریشه شهرت بدی دارند ، دلیل اصلی آن این است که مراحل بیشتری از پر کردن های معمولی انجام می شود و طولانی تر می شود. ما همیشه مطمئن می شویم که شما قبل از شروع به درستی بی حس شده اید تا از هرگونه حساسیت در طی مراحل جلوگیری کنید. بسیاری از بیماران ما آرام ماندن دندان را در طی کانال های ریشه انتخاب می کنند ، فقط به این دلیل که این روند ممکن است بسیار طولانی شود. اگر ایده اقامت طولانی روی صندلی دندانپزشکی باعث عصبی شدن شما می شود در مورد این گزینه از ما بخواهید.

 

درست مثل هر پرکردگی دیگر ، ما با تمیز کردن دندان از باکتری و مواد پوسیده دندان شروع خواهیم کرد ، اما همچنین باید تمام بافت های داخلی دندان را از بین ببریم. این فرایند به ریشه ها و کانالهای ریزی که از آنها منشعب می شوند ، گسترش می یابد. هنگامی که دندان کاملاً تمیز و تمیز شد ، با ماده ای مانند لاستیک به نام گوتاپرکا و سیمان دندان پر می شود. این روند بسته به مقدار مینای دندان باقی مانده با پر کردن کامپوزیت یا تاج چینی به پایان می رسد. کانال ریشه باید دندان شما را به طور دائمی خاتمه دهد ، در حالی که عملکرد و ساختار دندان شما را بازیابی می کند.

 

ایمپلنت های دندانی

اگر لبخند شما فاقد یک یا دو دندان است ، راه حل ایده آل کاشت دندان است . اگرچه روند کاشت دندان تقریباً 4-6 ماه به طول می انجامد ، اما ماندگارترین و طبیعی ترین ترمیم احساس موجود هستند. از آنجا که کاشت دندان به عنوان یک ریشه جایگزین برای دندان شما عمل می کند ، قبل از اینکه ترمیم با تاج چینی انجام شود ، به زمان جوش خوردن در استخوان فک شما نیاز دارد.

 

به طور سنتی ، بریج تنها گزینه برای جایگزینی یک دندان بود ، اما امروزه ایمپلنت ها جایگزینی دندان با ماندگاری کامل و کاملاً کاربردی را ارائه می دهند. با استفاده از ایمپلنت های دندانی ، شما هیچ لغزشی را تجربه نخواهید کرد و مجبور نیستید زمان بیشتری را به مراقبت از آنها اختصاص دهید ، زیرا ممکن است با Bridge تجربه کنید. آنها همچنین هرگز نیازی به تعویض نخواهند داشت. کاشت به راحتی قابل نگهداری است. شما فقط باید دو بار در روز مسواک بزنید و پس از هر غذا نخ دندان بکشید تا لثه های شما سالم بماند.

 

چه چیزی انتظار می رود

دندان ها دو جز main اصلی دارند ، ریشه و تاج. ما این روش را با قرار دادن یک پایه تیتانیوم زیست سازگار در استخوان فک شما آغاز می کنیم تا به عنوان یک سیستم پشتیبانی از دندان جدید شما عمل کند. بعد از اینکه استخوان فک شما به طور کامل بهبود یافت و بافت استخوانی جدیدی در اطراف پایه رشد کرد ، ما تاج چینی شما را متصل می کنیم و لبخندی زیبا و ماندگار برای شما ایجاد می کنیم. لبخند شما از نظر ساختاری همان احساسی را خواهد داشت که قبل از از دست دادن دندان داشت و لبخند طبیعی به نظر می رسد از آنچه تصور می کردید بهتر خواهد بود!

 

پزشکان و کارکنان مرکز ایمپلنت و دندانپزشکی دکترالهام وزیری ، متخصص کاشت دندان و متخصصان شما در انواع درمان های جایگزینی دندان مانند پرکردن دندان هستند.

 

بهترین تجربه ای که تاکنون در دندانپزشکی داشته ام! کارکنان بسیار خوش برخورد و با ملاحظه ای دکتر وزیری است. او با توضیح مرحله به مرحله کارهایی که انجام می دادند به آرامش اعصابم کمک کرد. من هر کسی را که "از دندانپزشک می ترسد" به کلینیک او توصیه می کنم. آنها کارهای برجسته ای انجام می دهند.

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پرکردن دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


دوام لمینت ها مانند دندان های طبیعی به مشکلاتی از جمله سلامت بیمار ، عادت های بد مانند جویدن ناخن و دندان قروچه ، رژیم غذایی و نوع دندان بستگی دارد اما می توان گفت اگر کار به درستی انجام شود و لمینت به درستی چسبانده شود با دندانهای زیرین بیمار همچنین از پشتیبانی و مراقبت های لازم برخوردار است ، یکی از با دوام ترین درمان های دندانپزشکی است.



درجه رنگ آمیزی لمینت سرامیکی
لمینت سرامیکی نیز می تواند بعد از مدت ها تغییر رنگ دهد. بنابراین ، با گذشت زمان و عدم توجه به عادات غذایی ، این تغییر رنگ می تواند در دندان ها ایجاد شود. این احتمال به رنگهای مصرفی شخص بستگی دارد. به عنوان مثال چای ، قهوه ، سیگار کشیدن و قلیان و ... با گذشت زمان و اگر این رفتار به مدت طولانی خود را نشان دهد ، باعث تغییر رنگ ، لبه های دندان می شود.

البته با کاهش مصرف این مواد رنگی می توان از تغییر رنگ آنها جلوگیری کرد. نکته قابل توجه دیگر این است که تمام این موارد تغییر رنگ به مواد لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندانهای استفاده شده بستگی دارد ، بنابراین کیفیت آنها بر روی این لکه گیری تأثیر می گذارد و می توان گفت آنها موادی هستند که بعدا تغییر رنگ می دهند. دادن.



میزان برش دندان در لمینت سرامیکی
اگر دندان در وضعیت خوبی باشد و پوسیدگی سطحی و بین دندانی وجود نداشته باشد ، یک لایه نازک از سطح دندان برداشته می شود تا جای لمینت را بگیرد. لمینت فقط به سطح جلوی دندان چسبانده می شود.



اگر ضخامت مینای دندان کم است ، بهتر است از روش دیگری استفاده کنید (به عنوان مثال روکش) ، زیرا اگر مینای دندان نازک باشد ، می توان بخشی از مینا را در روند تراش دندان و عاجی که در زیر آن است کاملا از دست داد. ظاهر شدن. این امر به طور همزمان ارتباط بین لامینا و دندان را سست کرده و خطر حساسیت دندان و پوسیدگی را افزایش می دهد.



رنگ لمینت سرامیکی را انتخاب کنید
انتخاب رنگ سلیقه ای و نسبی است و افراد مختلف نظرات مختلفی در مورد آن دارند و ارائه پیشنهاد برای همه امکان پذیر نیست.

برای انتخاب رنگ باید به نکات زیر توجه کنید:

سلیقه بیمار ، توجه به رنگ پایه دندان ، سن بیمار ، جنس بیمار و رنگ صورت.



تفاوت بین ورقه ورقه و سرامیک:
روکش کامپوزیت از مواد پایه رزین ساخته شده است ، اما ورقه ورقه سرامیکی است.

کامپوزیت ونیر یک درمان مستقیم است و مراحل ساخت آن مستقیماً روی دندان بیمار در مطب انجام می شود اما لمینت یک درمان غیر مستقیم است و تولید آن در آزمایشگاه انجام می شود و سپس دندانپزشک آن را به دندان می چسباند.

پردازش کامپوزیت روکش در یک جلسه انجام می شود ، اما پردازش ورقه ورقه سرامیک معمولاً در سه جلسه انجام می شود.

مقاومت فشاری ورقه ورقه سرامیک از روکش کامپوزیت بیشتر است.

برش دندان ها در سیستم لمینیت سرامیکی چیزی فراتر از روکش کامپوزیت نیست.

هزینه دندان کامپوزیت از لمینت سرامیکی مقرون به صرفه تر و کمتر است.



هنگام بحث در مورد اصلاح طرح لبخند ، انتخاب کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی معمولاً برای مشتریان دشوار است. اگرچه ما بهترین پیشنهاد را با توجه به شرایط دندانی مشتری ، نیازهای درمانی وی و انتظارات وی از درمان های زیبایی اعلام خواهیم کرد ، مطمئناً شما می توانید با شناخت بهتر مشخصات هر یک ، تصمیم درستی بگیرید.



روکش کامپوزیت از رزین ساخته شده است ، اما ورقه ورقه از سرامیک ساخته شده است. بنابراین لمینت سرامیکی از مقاومت و رنگ کمتری برخوردار است.



کامپوزیت ونیر یک درمان مستقیم است و مراحل ساخت آن مستقیماً روی دندانهای بیمار در مطب انجام می شود اما لمینیت دندانها یک درمان غیر مستقیم است و ساخت آن در آزمایشگاه انجام می شود و سپس دندانپزشک آن را روی دندان می چسباند. بنابراین ، کامپوزیت معمولاً می تواند یک تا دو هفته در یک جلسه پردازش و لمینت سرامیکی طول بکشد.



برش دندان ها در سیستم لمینیت سرامیکی چیزی فراتر از روکش کامپوزیت نیست. .



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری

آیا پردازش لمینت از روکش کامپوزیت بهتر است؟


در پاسخ ، من به طور قاطع باید بگویم که هر روش درمانی جای خود را دارد و به شرایط دندان بستگی دارد ، که برنامه درمانی مناسب انتخاب می شود. و کلیه روشهای دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان ، لمینت ، روکش از مواد سرامیکی کامل و ... بر اساس بسیاری از تحقیقات و مطالعات در زمینه دندانپزشکی انجام می شود و در تمام دانشکده های دندانپزشکی در سراسر جهان تدریس می شود و همکار در پزشکی دندان می گوید که بهترین درمان لمینت دندان است. یا رد روش کامپوزیت روکش باید به عنوان ناآگاهی یا تعصب غیر منطقی آن تلقی شود.

هیچ درمان خوبی مطلق نیست و هر درمانی دارای مزایا و ویژگی های آن است و مهمترین نکته در اینجا انجام صحیح و حرفه ای هر روش درمانی و انتخاب روش مناسب با توجه به شرایط حفره دهان و دندان بیمار و در صورت انجام هر روش درمانی است. غیر اصولی عوارض جانبی وجود دارد. در مورد روش درمان باید متناسب با شرایط بیمار تصمیم گیری شود و در بعضی موارد روش روکش کامپوزیت بهتر از لمینت سرامیکی و در بعضی موارد برعکس است. مهم نیست که نسبت به یک روش درمانی تعصب داشته باشید و از تمام روشهای درمانی انتخابی آگاهی کامل داشته باشید و درمان را به درستی و حرفه ای انجام دهید.



من می خواستم نکته بسیار مهم دیگری را با شما عزیزان در میان بگذارم و آن این است که هر کلمه ای که در رادیو و تلویزیون گفته می شود لزوماً ضروری نیست و فکر نکنید اگر پزشکی در برنامه های رادیو و تلویزیون صحبت می کند ، باید بودن کلمه درست است. متأسفانه اکثر این برنامه ها جنبه تبلیغاتی دارند و با دریافت مبالغ هنگفت ، از پزشکان رادیو و تلویزیون برای ساخت برنامه ای در زمینه پزشکی دعوت می شوند که هم رادیو و تلویزیون برنامه خود را کامل می کند و هم درآمد کسب می کند و برای دکتر تبلیغاتی است.



آیا کامپوزیت ونیر یا لمینت به دندان آسیب می رساند؟


مانند هر روش درمانی آرایشی دیگر ، پاسخ به سوال بالا انتخاب برنامه درمانی مناسب و انجام دقیق عمل است.

معمولاً بسیاری از موارد و مشکلات با کامپوزیت ونیر یا لمینت قابل اصلاح نیستند و اگر این کار در چنین مواردی انجام شود ، مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد می کند ، به عنوان مثال برخی بی نظمی ها نیاز به درمان ارتودنسی دارند و با روکش سرامیکی یا لمینت قابل اصلاح نیستند. .

نکته دیگر بحث در مورد اجرای دقیق و اساسی درمان است ، یعنی اگر برای فرد یک دندان کامپوزیت یا لمینت تجویز شود ، اما برای او درمان بی کیفیت باشد ، باز هم از مشکلات و نارسایی های درمانی زیادی رنج خواهد برد.



در مورد اینکه لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟
لازم به ذکر است که هر دو روش درمانی ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و نمی توان درمان را کاملاً خوب تعریف کرد و معمولاً انتخاب بر اساس شرایط و وضعیت دندان ها انجام می شود.

مانند روکش کامپوزیت ، لمینت پوسته ای نازک است که به سطح خارجی دندان زیبایی می چسبد. اما تفاوت هایی با روکش کامپوزیت وجود دارد:

2- مواد لمینت سرامیکی و مواد کامپوزیتی روکش رزین است

3- لمینت در آزمایشگاه تولید می شود اما کامپوزیت مستقیماً روی دندان است

3- لمینیت معمولاً در سه جلسه درمان انجام می شود اما کامپوزیت در یک جلسه قابل انجام است.

3- لمینت از مقاومت فشاری بالاتری نسبت به کامپوزیت برخوردار است.

3- قیمت لمینت بالاتر از کامپوزیت است.

oration رنگ لمینت نسبت به کامپوزیت نسبتاً کم است.

3. دندانهای لمینت معمولاً بیشتر از دندانهای کامپوزیت است.

تعیین تعداد لمینت ها یا اینکه آیا روکش بهترین گزینه برای شماست یا خیر ، لازم است که به پزشک مراجعه کنید تا تجربه خود را با شما در میان بگذارد تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد ناصری


دلایل مختلفی وجود دارد که به نظر مصنوعی می رسد برخی از درمان های کامپوزیت ونیر.

یکی از مهمترین نگرانی های افرادی که مایل به درمان روکش لمینت یا کامپوزیت هستند ترس از ایجاد مصنوعی و بزرگ به نظر رسیدن دندانهایشان پس از درمان است. در این حالت آنچه موثر است کیفیت و صحت درمان است. اگر پوشش روکش دار ظرافت و ضخامت مطلوبی داشته باشد ، این امر باعث بیرون زدگی دندان نمی شود و همچنین اگر رنگ کامپوزیت مات و گچی نباشد و از کامپوزیت با درجه شفافیت مناسب استفاده شود و اگر تکنیک استفاده شده اصولی و با وقت و حوصله باشد. (تکنیک روکش) و اگر شکل و جزئیات دندانها به درستی انجام شود ، می توان درمان طولانی با ظاهر کاملا طبیعی را انتظار داشت.

اولین مورد انتخاب رنگ است ، اگر رنگ انتخاب شده کامپوزیت با رنگ صورت ، سن بیمار یا جنسیت او مطابقت نداشته باشد ، نتیجه مصنوعی است.
مورد دوم شفافیت کامپوزیت است و منظور از شفافیت میزان نوری است که از پوسته کامپوزیت عبور می کند و هرچه نور به عمق بیشتری نفوذ کند ، نتیجه پردازش طبیعی تر خواهد بود.
سوم شکل و فرم دندان ها است ، هرچه جزئیات بیشتری مشاهده شود ، ظاهر دندان ها طبیعی تر است.
چهارم کیفیت پرداخت و پرداخت کامپوزیت است که باعث ایجاد سطح براق و صاف می شود.


مشکلات ناشی از روکش کامپوزیت غیراصولی چیست؟
در مورد مزایای مواد کامپوزیت معمولاً بسیار صحبت شده است ، اما معایب روکش کامپوزیت نامناسب نیز باید شناخته شود.

مشکلات ونیر کامپوزیت عمدتا به دلیل عدم تطابق دقیق لایه کامپوزیت با سطح دندان است که باعث ایجاد درز بین این دو و تجمع باکتری ها و ذرات غذا در این ناحیه می شود. این مشکل باعث می شود:

باعث پوسیدگی می شود

تغییر رنگ دهان باعث التهاب لثه ناخوشایند می شود.

مشکل دیگر روکش های کامپوزیت غیر اصولی ، شکل نامنظم کامپوزیت است که باعث:
التهاب لثه

غذا مانده بود

مشکلات نخ دندان و نخ دندان.

از دیگر معایب روکش های کامپوزیتی نامناسب عدم وجود سطح صاف و صیقلی است که می تواند باعث موارد زیر شود:
تغییر رنگ سریع دندان ها باعث ایجاد ظاهری مصنوعی در دندان ها می شود.

بسیاری از افراد هستند که از ظاهر اشتباه دندان های خود راضی نیستند و رنگ زرد دندان و نامنظم بودن دندان ها بر عزت نفس آنها تأثیر گذاشته و باعث شده است که آنها از جامعه خارج شوند و روابط اجتماعی خود را مختل کنند. از یک طرف ، آنها از انجام اقدامات زیبایی دندان پرهیز می کنند زیرا معتقدند که می توانند باعث آسیب به دندان شوند یا نگران تعداد جلسات و مدت زمان درمان و زمانی که باید صرف کنند ، هستند. خوب است بدانید که روش کامپوزیت ونیر درمانی بسیار محافظه کارانه با حداقل کشیدن دندان یا عدم کشیدن دندان است که می توان آن را برای یک جلسه درمان انجام داد و یک روز لبخند و اعتماد به نفس زیباتر را بدون نگرانی در مورد آسیب به دندانها بالا بردن



یک نکته مهم در هنگام انتخاب رنگ دندان کامپوزیت
یک رنگ خاص از کامپوزیت دندان ، بسته به عوامل مختلف ممکن است برای افراد مختلف رنگ دندان متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال ، 1- رنگ اصلی اصلی دندان در زیر لایه کامپوزیت. ضخامت لایه کامپوزیتی که می توان روی دندان قرار داد.

آیا می دانید ظاهر دندان و لبخند شما چقدر در جذابیت صورت شما تأثیر دارد؟
گاهی اوقات تغییرات در شکل و رنگ دندان ها که با روش های جدید زیبایی دندان ایجاد می شود ، چنان تأثیر مثبتی روی صورت می گذارد که دور از تصور است. و جالب اینجاست که این روش های درمانی آسان و بدون نیاز به گذراندن دوره بهبودی طولانی مدت هستند. تغییراتی که می توان با روش لمینیت دندان ایجاد کرد شامل اصلاح رنگ ، اصلاح طول ، اصلاح شکل و ترازبندی اشتباه دندان ها است. اما گاهی نگران مشکلات بعدی یا ایجاد ظاهر مصنوعی ، از درمان خودداری کنید ، باید توجه داشت که چنین درمان های حساسی باید در یک مرکز معتبر و توسط دندانپزشک باتجربه و متخصص انجام شود تا از مشکلات ذکر شده جلوگیری شود. بودن.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد